یزد- استاندار یزدگفت: شورای شهررقیب هیچ دستگاهی نباید باشد و هیچکسی نباید این دیدگاه را داشته باشد و همه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهری و استانی باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

شورای شهر رقیب هیچ دستگاهی نباید باشد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، محمود زمانی قمی شامگاه جمعه در نشست با حضور اعضای شورای شهر یزد اظهارداشت: اجرای طرح مدیریت یکپارچه شهری، به‌صورت پایلوت در شهر یزد از دغدغه های اعضای شورا می باشدو استانداری در این خصوص آمادگی دارد هر همکاری را در این خصو ص انجام بدهد  

وی افزود: شهر یزد برای اولین بار در کشور برای  اجرای چنین طرحی ، به‌ صورت پایلوت انتخاب شده که این می تواند بریا استان ثمرات ارزنده های داشته باشد .

زمانی قمی تصریح کرد: مهاجرت به یزد یکی از دغدغه های استان می باشد که این موضوع  نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی دقیق دارد، و این مسئله بروی موضوعات مختلف استانی تأثیر گذاشته و باید به‌سرعت تدابیر لازم در این راستا اتخاذ شود.

این مسئول خاطرنشان ساخت: افزایش امکانات شهری و تهیه و تکمیل زیرساخت‌ها مطابق با جهان شهر یزد ضروری بوده و تأمین زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی موردنیاز، تجهیز حمل‌ونقل درون‌شهری و بین‌شهری و توجه ویژه به جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌های جدید باید مورد توجه قرار بگیرد.

مهاجرپذیری یزد نگران کننده شده است

رئیس شورای شهریزد نیز دراین دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت ها ی این شورا اظهارداشت: موضوع مهاجرت‌های یزد، این شهر را با معضلات گوناگونی روبرو کرده است و برنامه‌ریزی دقیق و منظم در این راستا امری ضروری بوده  ورود یک‌باره چند ده هزار نفر مهاجر به یزد باعث می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های مسئولین و نهادهای مختلف با مشکل روبرو شود.

غلامعلی سفید افزود: باید برای این مهاجرت ها و بیکاری های استان و حاشیه‌نشینی در شهر برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد در غیر این صورت این معضلات در آینده باعث نابسامانی های در اداره شهرمی شود .

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: حاشیه نشینس یکی از معضلات پدیده مهاجرت در استان بوده و این مهم مشکلات زیادی به‌خصوص در حومه شرقی یزد به وجود آورده، و افزایش این مهاجرت ها  مهاجرت‌ها باعث می شود تا یزد با مشکل اشتغال مواجه شود و بسیاری از مردم یزد از فرصت‌های شغلی استان بی‌بهره بمانند.

این مسئول ادامه داد: مشکلات و معضلات مهاجرت‌ها به یزد و بالا بودن تعداد مهاجرین این خطه به‌اندازه بحران آب استان یزد جدی است و جای بحث و تصمیم‌گیری دقیق دارد.

سفید با اشاره به افزایش تخلفات ساختمانی درشهر گفت: یزد ازنظر تخلفات ساخت‌وساز رتبه اول کشور را دارا می باشد و این موضوع باید موردتوجه مسئولین ذی‌ربط قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.