یزد - معاون علمی و فناوری رئیس جمهورگفت: فعالیت‌های دانش بنیان در شهرهای کشور باید توسعه پیدا کند و فعالیت این شرکتها زمینه سازمهاجرت معکوس نخبگان می شود .

فعالیت‌های دانش بنیان در شهرهای کشور باید توسعه پیدا کند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سورنا ستاری صبح شنبه در سفر به یزد در مراسم رونمایی از «یزد کارت» و نرم افزار «شهربین» اظهارداشت: نوع نگاه به شهرها در حال تغییربوده و نظام آموزشی به سرعت در دنیا در حال تغییر است و آموزش هم محدود به دوران خاصی نیست و ما آموزش تا لحظه مرگ را پیش رو داریم که بستر اصلی آن شهرها است.

وی افزود: شهر خلاق وهوشمند بر اساس همین مدل آموزشی توسعه می‌یابد، در حال حاضرکه این بحث در آموزش مطرح می‌شود باید نوع نگاه ما به شهرها نیز تغییر کند.

معاون رئیس جمهور تصریح  کرد: ما خدمات را در کل سیستم دولتی هم گران به مردم ارائه می‌کنیم و هم این خدمات در دسترس عموم نیست که بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

ستاری خاطر نشان ساخت: تنها راه در این زمینه و برای توسعه استفاده از خدمات و ارزان شدن آن، توسعه استارت‌آپ‌ها در نقاط مخلتف شهر است چرا که مردم هم همین خدمات را از ما طلب می‌کنند

وی افزود: هرچقدر که سعی کنیم در این حوزه نگاه دولتی نداشته باشیم موفقیت بیشتری کسب می‌کنیم، در صورتی که ما بخواهیم این کارها را دولتی انجام دهیم، در واقع همان خدمات پیشین را آی تی محور می‌کنیم و اقدام خاصی انجام نمی‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: مرکز نوآوری شهری سبب می‌شود که شهرداری هم درگیر این موضوع شود و بخشی از درآمد شهرداری از توسعه این اکوسیستم تامین شود و این حوزه را نمی‌توان با پول دولتی و وام کم بهره توسعه داد بلکه در این حوزه بیش از هر چیزی به یک محیط و اکوسیستم مناسب نیاز دارد.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر بسیاری از نیروهای تحصیل کرده و خلاق از استانی همچون یزد مهاجرت می‌کنند و در صورتی که بتوان با توسعه اکوسیستم‌ها و استارت آپ‌ها زمینه بازگشت آن ها به استان را فراهم کنیم، مشکلات برطرف می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: تا می‌توانیم هزینه استقرار شرکت‌ها را کم کنیم و زمینه‌ای فراهم شود که همه پول آنها در فعالیت‌هایشان سرمایه‌گذاری شود واین  یکی از نقش‌های اصلی شهرداری در این زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.