بجنورد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: ۵٣ درصد مشترکان آب و فاضلاب روستایی استان پر مصرف بوده و بالای الگوی مصرف آب، مصرف دارند.

۵٣ درصد مشترکان آب روستایی خراسان شمالی پر مصرف هستند

به گزارش قدس آنلاین، حمید روشن روان اظهار کرد: با افزایش مصرف روز افزون آب شیرین، منابع آن با سرعت هرچه بیشتر رو به اتمام است و ایران با وجود منابع کم آب شیرین، جزو پر مصرف ترین کشورهای دنیا قرار می گیرد و در آینده ای نزدیک همه ما تحت فشار کمبود آب شدید خواهیم بود.

وی با اشاره به وضعیت منابع آبی روستاهای خراسان شمالی گفت: بر خلاف نفت و کالاهای دیگر آب را نمی توان در حجم زیاد از جایی به جای دیگر انتقال داد و لذا مصرف آن فقط به منابع محلی محدود است، پس باید بپذیریم که اکثر مناطق استان با کم آبی مواجه است، به طوری که در بعضی از مناطق از آبرسانی به صورت سیار استفاده می شود.

روشن روان اظهار کرد: با توجه به کمبود آب در روستاهای خراسان شمالی مصرف بهینه آب در روستاهای استان ضروری است و باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد

وی با اشاره به مشترکین پرمصرف آب گفت: این در حالیست که محدودیت هایی نیز برای این دسته از مشترکان آب روستایی استان در نظر گرفته شده و به آنان تذکر و اخطار داده می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ١٧۰ مورد قطع انشعاب آب مشترکان پر مصرف روستایی در استان انجام شده که بیشترین مورد با ٧۵ فقره در بجنورد بوده است.

روشن روان تعداد کل مشترکان آب روستایی استان را ١١۵ هزار مشترک اعلام کرد و گفت: متاسفانه بیشتر آب توزیع شده در روستاهای استان برای شرب، به منظور تامین آب دام ها و باغچه کاری استفاده می شود که مشترکان باید از این امر به طور جدی خودداری کرده تا استان بیش از این با کمبود آب مواجه نشود.

وی اضافه کرد: به علت اضافه برداشت برخی از روستاییان، در حال حاضر آب رسانی به برخی از روستاهای خراسان شمالی به صورت سیار انجام می شود که این امر نیز به نوعی، مشکلات و دشواری هایی را به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی در خصوص نرخ آب بها نیز گفت: در حال حاضر قیمت فروش آب به ازای هر یک متر مکعب آب ١۶١ تومان و قیمت تمام شده به ازای هر یک متر مکعب هزار و ٣٩۶ تومان است.

منبع: نسیم نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.