بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف اشیای عتیقه به ارزش ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و دستگیری یک متهم در این رابطه خبر داد.

اشیای عتیقه میلیاردی در خراسان شمالی کشف شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری در تشریح این خبر گفت: در پی دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری و فروش عتیقه در شهرستان مانه و سملقان موضوع برای دستگیری دیگر اعضای این باند به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد شبانه‌روزی محل تردد متهمان موفق به شناسایی عامل اصلی فروش اشیا عتیقه شدند افزود: مأموران در یک عملیات گسترده با هماهنگی مقام قضایی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی یادآورشد : در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد ۴۳۰ اشیای عتیقه، تعداد ۴ هزار و ۸۰۰ دلار تقلبی، خاک و ابزار آلات ساخت عتیقه تقلبی و همچنین مقادیر قابل توجهی وجه نقد که مربوط به فروش این اشیا بوده کشف و ضبط شد

سردار علیرضا مظاهری با اشاره به اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی استان قدمت این اشیای عتیقه مکشوفه را مربوط به دوره هخامنشی اعلام کردند خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این اشیا ء ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شد که متهم نیز بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان با تاکید بر اینکه پلیس به هیچ عنوان اجازه جولان را به مجرمان نمی دهد از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از اینگونه اخبار مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف خودروی سرقتی  کمتر از ۲ ساعت در بجنورد

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از وقوع وکشف یک دستگاه خودروی پژو پارس سرقتی در کمتراز۲ساعت در بجنورد خبر داد.

سرهنگ عرب زاده گفت : مقارن با ساعت ۱۱:۳۰ امروز خبر سرقت یک دستگاه خودروی پژو پارس ازطریق مرکز فوریتی پلیسی۱۱۰ دریکی از خیابان های بجنورد به عوامل انتظامی اعلام شد.

وی در ادامه افزود : بلافاصله با اجرای طرح مهار توسط  گشت های کلانتری ها، یگان امداد وآگاهی  در کل شهر بجنورد و کنترل محورهای ورود و خروج در دستور کار ماموران قرار گرفت.

عرب زاده تصریح کرد: خودروی سرقتی با تلاش ماموران انتظامی و کارآگاهان در ساعت ۱۳و بیست دقیقه و تنها در کمتر از۲ ساعت کشف  و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مالک آن شد.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت، بیان کرد: هیج نطقه ای از استان خارج از  پوشش نیروی انتظامی نیست و پلیس اجازه جولان به نامن کنندگان امنیت مردم نخواهد داد تا آرامش مردم را برهم زنند.

وی ضمن تشکر از همکاری خوب مردم  با پلیس از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کشف ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان از کشف ۲ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم آرد قاچاق به ارزش ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال در این شهرستان خبر داد.

پلیس سرهنگ مسعود وحیدی در تشریح این خبر گفت: در پی اخبار واصله مبنی بر بارگیری یک دستگاه وانت نیسان آرد قاچاق اکیپی از مأموران پاسگاه خانلق فرماندهی انتظامی شهرستان شیروان پس از بررسی صحت و سقم موضوع به محل اعزام شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: ماموران در محور دوراهی روستای امان آباد خودرو با مشخصات معلوم را مشاهده و توقیف کردند.

 این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۶۰ کیسه ۴۰ کیلو گرمی آرد قاچاق به ارزش ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال کشف شد خاطرنشان کرد:  آردهای مکشوفه جهت تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شیروان ارجاع داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیروان در پایان تصریح کرد:  هرگونه اقدام به حمل کالای قاچاق می‌تواند ضربات مهلکی به اقتصاد کشور وارد کنند لذا عزم پلیس برای مبارزه با این پدیده ناهنجار و مخرب در امر اقتصاد بومی کشور جدی و قاطعانه خواهد بود.

مرگ راکب موتور در برخورد با سمند در شیروان

فرمانده پلیس راه شیروان از برخورد یک دستگاه خودروی سمند با یک موتورسیکلت خبر داد و گفت: متأسفانه بر اثر این حادثه ۱ نفرراکب موتورسیکلت جان خود را از دست داد.

سرگرد کیوان نژاد تصریح کرد: ساعاتی پیش در محور فرعی شیروان به گلیان یک دستگاه خودروی سمند با یک موتورسیکلت برخورد کرد و منجر به فوت راننده این موتورسیکلت شد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به جلو و انحراف به چپ خودروی سمند منجر به بروز این حادثه شده است، خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه مقصر حادثه راننده سمند بوده متاسفانه راننده موتورسیکلت نیز فاقد کلاه ایمنی بود ودر اکثر تصادفات راکبان به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی در هنگام تردد با موتورسیکلت جان خود را در شهرستان شیروان از دست دادند.

کیوان نژاد  درباره وضعیت تردد خودروها نیز اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تردد خودروها از محورهای مواصلاتی شهرستان عادی است .

وی باتوجه به کم عرض و دوطرفه بودن محور های فرعی  از رانندگان خواست از انحراف به چپ و سبقت گرفتن پرهیز کنند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

برخورد نیسان با پراید ۴ کشته و مجروح برجای گذاشت

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از کشته و مجروح شدن ۴ نفر در تصادف دلخراش  در این شهرستان خبر داد

سرهنگ جاوید مهری در تشریح جزئیات این خبر گفت : برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در شهرستان کمربندی این شهرستان، بلافاصله  مأموران انتظامی و پلیس راه در محل حاضر شدند.

وی بیان داشت:  برابر اعلام کارشناسان این تصادف  دلخراش  بین یک دستگاه سواری  پراید و یک دستگاه خودروی نیسان وانت بوده است.

سرهنگ مهری افزود: متاسفانه در این حادثه یکی از سرنشینان خودروی پراید به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و سه سرنشین دیگر مجروحین  و به مرکز درمانی انتقال داده شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت:  علت اصلی این حادثه  نیازمند بررسی بیشتر است و از سوی کارشناسان پلیس راه  در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین در پایان از تمامی رانندگان خواست همیشه با سرعت مطمئنه حرکت کنند وزمان ورود ازراه فرعی به ممر اصلی  حق تقدم را رعایت نمایند  تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

واژگونی ۴۰۵  در ورودی بجنورد دو مجروح برجاگذاشت

رئیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از واژگونی یک دستگاه خودروی  ۴۰۵ در ابتدای ورودی شهر بجنورد ازسمت بابا امان  خبر داد.

سرهنگ رحمان اسپید کار رئیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی  گفت: در سانحه رانندگی که عصر امروز  در ورودی بجنورد رخ داد، ۲ نفر از پنج  سرنشین آن  مصدوم شدند.

سرهنگ اسپدکار در تشریح این خبر افزود: برابر اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، مبنی بر وقوع یک فقره واژگونی بلافاصله ماموران به محل حادثه اعزام شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در این حادثه دو نفراز سرنشینان آن به علت مصدومیت، با اورژانس  فوریت های پزشکی ۱۱۵ به بیمارستان انتقال شده‌است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارشناسان راهور علت این حادثه را بی‌احتیاطی و عدم توانایی کنترل ناشی از تخطی و سرعت مطمئنه راننده سواری پژو ۴۰۵ اعلام کردند.

این مقام انتظامی از رانندگان خواست: همواره با سرعت مطمئنه در معابر تردد نمایند تا خطر وقوع حوادث را کاهش دهند و با برنامه ریزی و توجه به شرایط راه رانندگی کنند تا مجبور به افزایش سرعت جهت جبران تاخیر در سفر نباشند.

وهمچنین بارعایت سرعت و فاصله طولی مناسب در رانندگی ، فرصت عکس العمل مناسب را برای خود ایجاد کنند.

سارقان حرفه‌ای شب رو  اسفراین در کمتر از ۱۰ ساعت  دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از دستگیری  سارقان حرفه ای شب رودر کمتر از ۱۰ساعت  در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جاوید مهری در تشریح این خبر گفت:  در پی وقوع چندین فقره سرقت در شهرستان اسفراین همچنین وقوع سرقتی دیگر در شب گذشته در این شهرستان ، موضوع با جدیت در دستور کار ماموران قرار گرفت.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری اعضای یک باند سارقان حرفه ای که در زمینه سرقت فعالیت داشتند، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین با بیان اینکه دو نفر از متهمان در کمتر از ۱۰ساعت دستگیر و در تحقیقات به عمل آمده به سرقت های خود اعتراف کردند بیان داشت: سرقت از منزل، اماکن خصوصی، مغازه،  و سایر از جمله این سرقت بوده اند.

سرهنگ مهری با اشاره به اینکه تعدادی از اموال مسروقه کشف شده به مالباختگان تحویل داده شد تصریح کرد: باهماهنگی مقام قضایی متهمان تحت نظر می باشند وباتوجه به اینکه سارقان افرادی سابقه دار هستند تحقیقات  از آنان  ادامه دارد .

 فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات امنیتی منزل، خودرو و محل کسب خود را به تجهیزات امنیتی مجهز کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.