آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه درباره دستاوردهای این سازمان در ۲۰۱۷ تأیید کرد که مدیرکل آژانس در گزارشات ۳ ماهه خود، اجرای تعهدات هسته‌ای ایران به برجام را تأیید کرده است.

آژانس در گزارش سالانه ۲۰۱۷، پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد

به گزارش قدس آنلاین، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سالانه خود درباره دستاوردهایی که در سال ۲۰۱۷ داشته است به بحث ایران اشاره کرد.

در این گزارش آمده است:‌« آژانس همچنان به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران به برجام ادامه داد. آمانو در گزارشات سه ماهه خود برای شورای حکام آژانس، اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را تأیید کرد».

در این گزارش سالانه به اقداماتی که آژانس در سال جاری میلادی انجام داده است، اشاره شده و آمده: «بازرسان آژانس به بازرسی از تأسیسات ایران ادامه داده‌اند و صدها نمونه‌ محیطی رابرداشته‌اند و فعالیت‌های‌هایی به پشتوانه فناوری مدرن انجام داده‌اند که شامل جمع‌آوری اطلاعات و پردازش سامانه‌ها می‌شود».

در این گزارش همچنین به بحث برنامه اتمی کره شمالی نیز اشاره شده است و آن نوشته شده است: «آژانس همچنان از نزدیک تحولات در برنامه هسته‌ای جمهوری خلق دموکراتیک کره را ادامه داد و آمانو امسال به این مسئله بعنوان یک موضوع که نگرانی عمیقی در خصوص آن وجود دارد، اشاره کرد».

این گزارش ادامه می‌دهد: «پس از آزمایش ۳ سپتامبر کره شمالی در تناقض با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، آمانو درخواست خود از کره شمالی برای پایبندی کامل به تعهداتش در قبال تمامی قطعنامه‌های مرتبط شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تکرار کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.