زاهدان- مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان از جذب بیش‌ از ۱۰۰۰ بازمانده از تحصیل در استان با اجرای موفقیت‌آمیز طرح «مشق‌ ما» در سال جاری خبر داد.

«مشق ما» بیش از ۱۰۰۰ بازمانده از تحصیل سیستان و بلوچستان را روانه کلاس درس کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا سراوانی از اجرای موفقیت‌آمیز طرح "مشق ما " در استان خبر داد و اظهار داشت: این طرح با هدف کمک به آموزش و پرورش در جذب بازماندگان از تحصیل به صورت پایلت در ۵ استان کشور از جمله سیستان وبلوچستان اجرا شده است.

وی با اشاره به آمار ۷۰ هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان وبلوچستان، افزود:هر چند جذب بازماندگان از تحصیل از وظایف حاکمیتی سازمان بهزیستی نیست، اما در قالب طرح مشق ما در سال جاری یک هزار و ۱۱۶ نفر از کودکان ۸ تا ۱۳ ساله استان روانه کلاس‌های درس شده‌اند.

به گفته مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان کودکانی که در قالب طرح مشق ما جذب شده‌اند، همه به‌ دلیل فقر مطلق از تحصیل بازمانده بودند و برای ارائه خدمات مالی، مشاوره‌ای و مددکاری به آنها بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

سراوانی همچنین با اشاره به توسعه روستامهدها در استان، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش‌ از ۲۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در ۸۰۰ روستامهدهای استان که عمدتاً در مناطق کم‌برخودار روستایی و حاشیه شهر واقع شده‌اند در حال آموزش هستند و سالانه ۴ میلیارد تومان صرف ارائه یک وعده غذای گرم به آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.