گرگان- مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان: ۱۷۸ طرح صنعتی بصورت غیرفعال یا نیمه فعال در شهرک های صنعتی گلستان وجود دارد که درصدد هستیم تا با پایش مستمر و حمایت از سرمایه‌گذاری نسبت به فعال سازی آن اقدام نمائیم.

وجود ۱۷۸ طرح صنعتی غیرفعال یا نیمه فعال در شهرک های صنعتی گلستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الله خلیل زاده اظهار کرد: از تعداد ۳۷۶ طرح صنعتی درحال ساخت و ساز در شهرک ها و نواحی صنعتی ۱۹۸ طرح به صورت فعال درحال تکمیل ساخت و ساز بوده که پیش‌بینی می‌شود در صورت به بهره‌برداری رسیدن ۳ هزار و ۴۱۲ نفر اشتغال با سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال ایجاد نماید.
وی تصریح کرد: استان گلستان دارای ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب بوده که از این تعداد ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی، عملیاتی و درحال واگذاری زمین می‌باشد. همچنین یک مصوبه منطقه ویژه اقتصادی صنعتی در اترک بوده که عملیاتی و در حال پذیرش سرمایه‌گذار می‌باشد. تقریباً در هر یک از شهرستان‌های استان (از مراوه‌تپه گرفته تا گمیشان) یک شهرک و ناحیه صنعتی قابل واگذاری زمین وجود دارد.
خلیل زاده بیان کرد: مساحت کل شهرک ها و نواحی صنعتی به همراه منطقه ویژه اقتصادی– صنعتی اترک ۲۰۴۱ هکتار بوده که از این میزان ۸۳۶ هکتار بصورت صنعتی و قابل واگذاری زمین می‌باشد. بالغ بر ۴۸۱ هکتار از این اراضی به متقاضیان سرمایه‌گذاری واگذار شده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: تاکنون تعداد یک هزار و ۶۴  فقره قرارداد پذیرش سرمایه‌گذار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است که از این تعداد ۶۸۸ فقره از ابتدا تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌اند و مابقی یعنی ۳۷۶ فقره بصورت طرح صنعتی درحال ساخت و ساز است.
وی افزود: از تعداد ۶۸۸ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده ۴۸۳ واحد با اشتغال ۸  هزار و ۶۳۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال بصورت فعال در شهرکها و نواحی صنعتی مشغول بکار هستند. یعنی حدود ۷۰ درصد واحدهای به بهره‌برداری رسیده تاکنون، در حال فعالیت می‌باشند.
خلیل زاده، کمبود نقدینگی و مشکل تأمین سرمایه‌درگردش واحدهای تولید، تعدد و تکثر قوانین و مشکلاتی نظیر مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، کمبود نقدینگی و مشکل بازار فروش محصولات، بالا بودن نرخ سود بانکی و عدم حمایت بانک‌ها از سرمایه‌گذاری تولیدی، برگشت سرمایه با مدت زمان بالا در بازار را از جمله مهم ترین مشکلات شهرک های صنعتی استان عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.