کرج - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه ایجاد پارک و اماکن رفاهی در طالقان الزامی است گفت: آمادگی داریم از بخش خصوصی در جهت توسعه زیرساخت های گردشگری حمایت و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری طالقان حمایت می شود

حجت الاسلام فخرالدین صابری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت های لازم در منطقه گردشگری طالقان اظهار کرد:  تماسی با معاون سیاسی فرمانداری طالقان صورت گرفت و مشکلات موجود در زمینه امکانات گردشگری به خصوص سرویس های بهداشتی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ورودی اتوبان کرج به قزوین تا منطقه طالقان ۷ سرویس بهداشتی وجود دارد گفت: این فاصله تا منطقه طالقان ۶۰ کیلومتر می باشد که از این تعداد سرویس بهداشتی دو عدد از آن به دلایلی غیرفعال است.

این مسئول با بیان اینکه باید بررسی های لازم صورت گیرد تا دید در کدام منطقه طالقان امکانات مورد نیاز گردشگران نیاز است گفت: متولیان این امر معتقدند در حاشیه سد به دلیل تجمع مردم و ریختن زباله ها امکان ایجاد چنین امکاناتی جایز نیست.

وی افزود: با تحقیقات اولیه  انجام شده در این زمینه اداره میراث فرهنگی تلاش می کند تا امکانات مورد نیاز گردشگران را در ان منطقه مستعد گردشگری فراهم کند.

حجت الاسلام فخرالدین صابری در خصوص ایجاد پارک و آلاچیق به عنوان یکی از مطالبات ساکنین و گردشگران گفت: این آمادگی را داریم تا از بخش خصوصی برای ایجاد این فضاها پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

وی در خصوص تعطیلی قلیانسراها نیز گفت: این قانونی است که وزارت بهداشت ابلاغ کرده و همه ملزم به اجرای قانون هستند اما باید جایگزین قلیان را پیش بینی کنیم تا مردم به خاطر جاذبه های جدید به مکان های پذیرایی مراجعه کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه اجرای موسیقی زنده و کارهای مشابه به این جاذبه خواهد افزود گفت: تسهیلاتی به این منظور در نظر گرفته شده تا متقاضیان به بانک هایی که اداره میراث فرهنگی و گردشگری با آنها تفاهمنامه دارد معرفی شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.