بجنورد- استاندار خراسان شمالی با بیان این که سال گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان از محل زکات در استان جمع آوری شده است، خواستار آن شد تا پروژه هایی عمرانی در روستاها با استفاده از این منابع تعریف شود و گفت: بخشی از مصارف این وجوه، با اذن نماینده ولی فقیه انجام می شود.

مبالغ حاصل از زکات در خراسان شمالی برای پروژه های عمرانی روستایی هزینه شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در جلسه شورای زکات استان که یکشنبه برگزار شد، با اشاره به این که بخشی از این وجوه را در حوزه عمرانی می توان هزینه کرد؛ اظهار داشت: براساس پیش بینی ها در سال جاری حدود ۲۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور مشارکت بیشتر واجدان پرداخت زکات در این فریضه الهی، حوزه معاونت عمرانی از محل این وجوه، برای تمامی حدود ۶۰۰ روستای استان پروژه عمرانی تعریف کند.

صالحی تصریح کرد: استان این آمادگی را دارد تا در صورت پرداخت زکات، برای اجرای این پروژه ها به طور مشارکتی ( یک سوم آورده استان و دو سوم از محل وجوه زکات) تا سقف ۱۰ میلیارد تومان، اعتبار پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: رقم یاد شده، بدون احتساب اعتبارات ملی در حوزه عمران و توسعه روستایی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه گفت: در پیام امسال مقام معظم رهبری در باب زکات به ده محور اصلی اشاره شده که هر کدام از این موارد قابل بحث است زیرا به جایگاه زکات، نقش مسئولان دررونق زکات و زکات به عنوان یکی از ارکان حکومت اسلامی و نهضت احیای زکات اشاره شده است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که در پیام مقام معظم رهبری بر موضوع احیای زکات تاکید شده است، اظهار داشت: باید به موضوع زکات در کنار نماز به عنوان دوگانه به هم پیوسته نگریسته شود و امیدواریم در این مسیر با همت تمام مسئولان و کسانی که دغدغه حاکمیت دینی دارند، بتوانیم موضوع زکات را به درستی مدیریت و برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پایه مهم احیای زکات در بین مردم تبلیغات است لذا نباید از نقش مهم تبلیغات غفلت کرد و این نقش را صدا و سیمای استان با مستند و برنامه سازی به خوبی می تواند ایفا کند.

امام جمعه مرکز استان اذعان کرد: امر زکات مظلوم واقع شده و تاکنون نتوانسته است جایگاه واقعی خود را به دست آورد زیرا اگر به امر زکات به درستی پرداخت شود، دیگر وجود فقیری در جامعه را شاهد نخواهیم بود بنابراین نیازمند تبلیغات بیشتری هستیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.