قزوین- نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و دستگاه های نظارتی، نظارت جدی بر افزایش قیمت ها داشته باشند.

دولت و دستگاه های نظارتی، نظارت جدی بر افزایش قیمت ها داشته باشند

روح الله بابایی صالح در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: یک جو روانی در سطح کشور و به تبع آن در استان قزوین مبنی بر افزایش قیمت های ایجاد شده و این در حالی است که هیچ گونه تغییر و تحولی در خصوص افزایش قیمت توسط دولت و حتی مصوبه ای از سوی مجلس شورای اسلامی نداشته ایم.

وی افزود: در حال حاضر هیچ اتفاقی در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی از سوی دولت و مجلس نیافتاده است و در این میان افرادی سودجو با ثروت های بسیار و باواسطه گری، قیمت اجناس را افزایش داده اند؛ وظیفه دولت، دستگاه های نظارتی و تعزیرات حکومتی در این زمینه ورود جدی به این موضوع است تا اجناس و اقلامی که غیرقانونی افزایش یافته است را شناسایی و با آنها برخورد کنند؛ دولت باید برخورد جدی در این زمینه با متخلفان داشته باشد.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم به شایعات و جوهای روانی که ایجاد شده توجهی نداشته باشند، بیان کرد: قبول داریم که در کشور مشکل اقتصادی وجود دارد و تحریم هایی که بعد از انقلاب اسلامی بر نظام وارد شده، سنگین بوده است که وجود چنین شرایطی رسالت و وظیفه دولت و مجلس را سنگین تر می کند تا پای کار بیایند.

بابایی صالح خاطرنشان کرد: منبع درآمد کشور، نفت و مالیات است و دولت از دو منبع امورات خود را می گذراند که دولت برای تأمین درآمد خود، در لایحه پیشنهادی سال ۹۷، افزایش قیمت حامل های انرژی را پیشنهاد داده اما در حال حاضر هیچ اتفاقی نیافتاده است و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قطعا به دولت اجازه اجرای چنین لایحه پیشنهادی را نخواهیم داد.

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم در مجلس هستند و پیشنهاداتی را به نمایندگی از آنها ارائه می دهند و اخیرا هم فعالیت در کمیسیون تلفیق آغاز شده است؛ دولت باید امورات را بگذارند اما در افزایش قیمت ها باید به این نکته توجه کند که قیمتی مصوب شود که به مردم فشاری وارد نشود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به هیچ وجه لایحه پیشنهادی دولت مبنی بر افزایش حامل های انرژی را تأیید نکرده است و دولت باید به این موضوع توجه کند که افزایش این قیمت ها پاسخگوی مردم نیز باشد.

بابایی صالح خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه رأی گیری بودجه سال ۹۷ در بهمن ماه سال جاری در صحن علنی مجلس عنوان می شود، هیچ کدام از نمایندگان اجازه اجرای این طرح را نمی دهیم اما باتوجه به تورمی که در کشور وجود دارد، مجوز افزایش قیمت ها در حد محدود برای گذراندن امورات خود داده شده است.

وی با اشاره به تأثیر توان مردم بر اشتغال و استقلال اقتصادی کشور اضافه کرد: مردم در زمینه اشتغال نمی توانند فعالیتی را انجام دهند و دولت باید راهکارهایی را درنظر بگیرد که سرمایه گذاران را به ایجاد اشتغال تشویق کند و سرمایه گذاران داخلی را در بخش خصوصی به کار گیرد تا سرمایه گذاری در کشور صورت بگیرد.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی که سرمایه و توان مالی در اختیار دارند دولت باید از آنها حمایت و از ظرفیتشان برای ایجاد اشتغال استفاده کند؛ دولت باید از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی در مرحله نخست و در مرحله بعد از سرمایه گذاران خارجی استفاده کند.

بابایی صالح به عوامل توسعه اقتصادی و نقش دولت و مردم در آن پرداخت و تصریح کرد: کشور ایران جزوکشورهای غنی به لحاظ منابع بوده و این کشور نیازمند مدیریت جامع است؛ افرادی که متولیان امر نظام هستند باید دلسوز باشند و ثروت را با یک مدیریت مناسب در بین مردم و کشور توزیع و تقسیم کنند.

وی تصریح کرد: ظرفیت های موجود هر استان و منطقه توسط مسؤولان باید شناسایی و برای آن سرمایه گذاری شود که اگر مدیریت مناسب، عدالت و نیازسنجی به خوبی صورت بگیرد بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغال کشور حل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.