یزد- مدیرعامل آبفا یزد گفت: استان یزد با مشکل شدید کم آبی و خشکسالی روبه‌رو است ومنابع آبی ۵ شهرستان یزد به هیچ عنوان از نظر شیمی و فیزیک استاندارد آب شرب را ندارد.

منابع آبی ۵ شهرستان یزد استاندارد آب شرب را ندارند

به گزارش قدس آنلاین، علی اسلامی در دیدار مدیران ادارات آب استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، با اشاره به اینکه استان یزد با مشکل شدید کم آبی و خشکسالی روبه‌رو است،  اظهار داشت: منابع آبی ۵ شهرستان یزد به هیچ عنوان از نظر شیمی و فیزیک استاندارد آب شرب را ندارد و صرفاً با اختلاط آب انتقالی کیفیت مناسب پیدا می‌کند. 

مدیرعامل آبفا یزد با تاکید بر اینکه آن چیزی که در استان یزد به عنوان منابع داخلی استان قابل استحصال است، به شدت از وضعیت نامناسبی برخوردار است،  خاطرنشان کرد: این وضعیت به لحاظ کمی و کیفی نامناسب است و در حال حاضر تقریبا ۵۰ درصد نیاز آبی تمام شهرهای استان یزد از طریق آب انتقالی انجام می‌شود.

اسلامی افزود: این در حالی است که در ابتدای انتقال آب به استان یزد، تنها سه شهر یزد، اردکان و میبد از آب انتقالی بهره‌مند بودند.

وی گفت: موضوع دیگری که در ارتباط با وضعیت آب استان یزد وجود دارد این است که با وجود افزایش میزان مصرف در هر سال نسبت به سال قبل از آن، در چند سال گذشته میزان تخصیص، هیچ تغییری پیدا نکرده است.

اسلامی با بیان اینکه از لحاظ کمیت هم، تقریبا ۵۰ درصد نیاز آبی شهروندان از منابع آبی استان قابل تحصیل است، گفت: انتظار آن است که نسبت به مسائل آب استان توجه بیشتری صورت پذیرد تا  در آینده دچار بحران نشویم که آن موقع چاره اندیشی دیر و زمان بر است و مشکلات متعددی برای شهروندان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه  ما و مجموعه ادارات مرتبط با آب در حد توانمان کاری که از دستمان بر می‌آید را انجام می‌دهیم، گفت: تعدادی آب شیرین کن در برخی شهرها نصب کرده و آب شرب را از آب  بهداشتی تا اندازه‌ای که در توانمان بوده و بودجه اجازه داده از هم جدا کردیم و این امر بایستی در استان توسعه یابد.

اسلامی افزود:  با اینکه ما در خشکسالی به سر می‌بریم و استان ما از درجه حرارت بالایی برخوردار است لیکن  مجموع مصرف شهروندان طبق استاندارد است و شاید بتوان ادعا کرد مردم برخی از شهرهایی که وضعیت بهتری از لحاظ آب و هوایی دارند ‌نهایت جدیت را در کاهش مصارف خود داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.