عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا می گوید برای حذف نشدن استقلال از آسیا اقداماتی کرده بود.

ماجرای وساطت عضو ایرانی AFC برای حذف نشدن استقلال از آسیا چه بود؟

به گزارش قدس آنلاین، علی تارقلی زاده عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا روایت جالبی از وساطتش برای حذف نشدن استقلال از آسیا دارد.

وی درباره اینکه عجیبترین درخواستها از وی در دوران حضورش در AFC چه بوده است، گفت: درخواست زیادی بوده اما به یاد ندارم. در شکل‌های مختلفی نیز مطرح شده اما یادم نمی‌آید. با این حال سعی می‌کنم مسیر صحیح را به طرف مقابل بگویم تا به مشکل نخورد. به عنوان مثال زمانی که استقلال تهران مدارکش را دیر به AFC ارسال کرد و در آستانه حذف بود، تماس زیادی با من می‌گرفتند. آن موقع مدیری داشتیم که بسیار جدی و سختگیر بود.

تارقلی زاده ادامه داد: او ۱۹ سال مدیر باشگاه الریان بوده و سپس ریاست  فدراسیون قطر را بر عهده گرفته بود. من نیز با توجه به اینکه از کودکی‌ام تاجی بودم و می‌خواستم کاری برای تیم محبوبم بکنم تلاش زیادی کردم تا استقلال حذف نشود. می‌دانستم حداقل ۲۰ میلیون  طرفدار نگران این پرونده هستند. از طرفی نیز فشار زیادی به من می‌آمد و خودم فکر می‌کردم با ورود به AFC دنیا را فتح کرده‌ام. نزد رییس رفتم و به او گفتم "این تیم ۲۰ میلیون هوادار دارد. شما می‌دانید اگر آن را حذف کنید چه می‌شود؟ در کشور انقلاب به پا می‌شود."

وی افزود: چند بار به دفترش رفتم و با احساس از او می‌خواستم کاری برای استقلال کند. آخرین بار که به دفترش رفتم به من گفت "اجازه بده آن‌ها از جام بیرون بروند چون به نفع‌شان است". این جمله را با لحن آرامی به من گفت. وقتی نمایندگان ایرانی برای جلسه با مسوولان AFC به مالزی آمدند، جلسه در روز تعطیل برگزار شد. رییس نیز با لباس غیر رسمی و عربی به جلسه آمد و من همان جا متوجه شدم که تصمیم را گرفته‌اند. بعد از آن همه باشگاه‌ها حواس‌شان جمع بود و معتقدم کنار گذاشتن استقلال صددرصد به نفع ایران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.