ساری- معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران گفت: فاضلاب های سپتاژی یا همان فاضلاب هایی که بوسیله تانکر حمل می شوند، متولی مشصی ندارند.

فاضلاب هایی که با تانکرها حمل می شوند، متولی ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آبفاشهری مازندران، محمودی با اشاره به اینکه بار آلودگی فاضلابهای سپتاژی برای ورود به تصفیه خانه ها باید کاهش یابد، اظهار کرد: بار آلودگی این فاضلابها از حد استاندارد بالاتر بوده و برای ورود به تصفیه خانه ها ضرروی است در ابتدا بار آلودگی شان کاهش یابد. 

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان این آمادگی را دارد در راستای حفظ و ارتقای محیط زیست در رابطه با کاهش بار آلودگی اینگونه فاضلاب ها کمک کند.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران با اشاره به اینکه فاضلابهای جمع آوری شده از طریق شبکه جمع آوری فاضلاب در فرایند انتقال به تصفیه خانه ها، بار میکروبی آن کاهش می یابد، افزود: سپتاژها سرشار از میکروب و عفونتها هستند که سیستم تصفیه را مختل می کنند.

محمودی وظیفه شرکتهای آب وفاضلاب را اجرای شبکه و انتقال فاضلاب به تصفیه خانه ها و جمع آوری فاضلابهای خانگی  عنوان و تصریح کرد: ۱۵ درصد تانکرهایی که لجن را حمل می کنند مربوط به فاضلابهای صنعتی است.

وی یادآور شد: در شهرهایی که سطح آب زیرزمینی بالاست، امکان دفع فاضلاب از طریق چاه های جذبی وجود ندارد و به طور متوسط روزانه ۱۰۰ متر مکعب از این فاضلابها توسط تانکر حمل و دفع می شود.

معاون بهره برداری آبفاشهری مازندران ادامه داد: می توان در شهرهایی که دارای سیستم شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری هستند مکانی را برای نصب تاسیسات مورد نیاز برای کاهش بار آلودگی فاضلابهای سپتاژی قرار داد تا پس از طی مراحل پیش تصفیه لازم، این نوع فاضلاب ها برای ورود به تصفیه خانه مناسب شود. مهندس محمودی با بیان اینکه موضوع سپتاژ کشوری است، گفت: از آنجایی که سطح آبهای زیرزمینی در مازندران بالاست، عدم توجه به انتقال و دفع صحیح فاضلاب های سپتاژی مخاطرات زیست محیطی به همراه دارد.

 وی افزود: برای اجرای درست دفع فاضلاب ها اعم از خانگی و صنعتی به اعتبارات کشوری نیاز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.