کرج- استاندار البرز با اشاره به افزایش قیمت گندم و لزوم حمایت از تولیدکنندگان فعال در بخش تولید نان و ماکارونی قول داد مشکلات موجود در این بخش را در هیات دولت و در مذاکره با وزرای صنعت،معدن و تجارت و کشاورزی پیگیری کند.

پیگیری مشکلات تولیدکنندگان صنعت آرد و ماکارونی البرز در هیئت دولت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با حضور استاندار البرزو جمعی از مسئولان استانی پیش از ظهر دوشنبه  و در حاشیه بازدید میدانی از صنایع تولید نان و ماکارونی برگزار شد.

نجفی دربازدید از یکی از کارخانه های بزرگ تولیدنان ضمن قدردانی از تلاش های  مدیران واحدهای تولیدی برای روشن بودن چراغ تولید نان اظهار کرد: وظیفه ما مسئولان این است که تمهیدات لازم را برای آرامش تولید کننده ها فراهم کنیم.

وی درادامه تصریح کرد: با وجود ناپایداری ها و نوسانات بازار تولید، واحدهایی که توانسته اند روی پای خود بایستند و علاوه بر تأمین نان داخل کشور، سهمی نیز در اشتغالزایی داشته باشند باید حمایت شوند.

استاندار البرز  با اشاره به اشتغالزایی ۴۵۰ نیرو در این مرکز تولیدی توسعه نان افزود: این واحد تولیدی ایجاد ۶۵۰ فرصت شغلی جدید در برنامه کاری خود دارد، افزود: باید تمامی موانع از سر راه تولیدکننده برداشته شود و تغییر سبک تولید نان از شیوه سنتی به صنعتی و کاهش آثار سوء افزودنی ها به نان در بهبود سطح کیفی نان باید در دستور کار نانوایی ها قرار گیرد.

در ادامه جلسه  به مشکلات و موانع پیش روی خط تولید این واحد تولیدی و درخواست های مهم ازقبیل تخفیف جرائم و تسهیل در مسیر تردد و بخشودگی مالیاتی را مورد بررسی قرار دادند و استاندار البرز با بیان اینکه حساب چنین صنایعی نباید هرگز بسته شود، افزود: باید احترام واعتبار تولید کننده حفظ شود و با توجه به سطح خدمات، این صنایع از امتیازات و تخفیف های ویژه برخوردار شوند.

در ادامه بازدید استاندار البرز از یکی از واحدهای تولیدی ماکارونی وی با اشاره به اینکه البرز برندهای معتبرتولید کننده  وصادراتی را درخود جای داده است گفت: با توجه به رویکردی که در ایجاد فرصت های شغلی فراتر در دستور کار دارد باید این واحدها مشمول حمایت های مناسب شوند.

نجفی گفت: با وجود مشکلات موجود اقتصادی و نابرابری های رقابتی در دنیا این صنایع روی پا هستند و با صادرات عمده به کشورهای مختلف به برندی بین المللی تبدیل شده اند.
استاندار البرز درادامه گفت: رویکرد استان این است که  کارگران همین منطقه در واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند و درآمدهای موجود نیز برای استان صرف شود و پرونده های تولیدکنندگان مستقر در استان در همین استان بررسی و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

استاندار البرز با  اشاره به موضوع افزایش قیمت گندم و لزوم حمایت از تولیدکنندگان فعال در این بخش نیز خاطرنشان کرد:  استان البرز یکی از کانون های اصلی تولید آرد و ماکارونی کشور محسوب می شود و گندم نیز پایه اصلی تولیدات این صنایع است لذا باید درجهت رونق تولید از قیمت پایه مناسبی نیز برخوردار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.