عضو شاخص فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که روند اغتشاشات در برخی نقاط کشور ادامه یابد مردم، احزاب و جریان‌های سیاسی باید با حضور خود جلوی آنها را بگیرند.

محمود صادقی: اغتشاشات ادامه پیدا کند مردم جلوی آن را می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، محمود صادقی نماینده مردم تهران و عضو شاخص فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود برخی اعتراضات به دلیل مطالبات اقتصادی در چند نقطه از کشور پیش از بروز آشوب‌های خیابانی، گفت: پذیرفتن اینکه این اعتراضات حق مردم است یک گام به جلو بوده و باید آن را به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه حق برگزاری اعتراضات از حقوق اساسی مردم است که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده، افزود: دولت باید برای مردم این امکان را فراهم کند تا بتوانند در کمال آزادی مطالبه خودشان که نوعاً در جهت اصلاح امور است را بدون هیچ ترسی ابراز کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر در قانون اساسی ما آمده که آزادی، استقلال و تمامیت ارضی از همدیگر تفکیک ناپذیر هستند و در واقع نمی‌توان به بهانه آزادی به تمامیت ارضی لطمه زد و از سو دیگر هم مسولان هم نمی‌توانند بهانه حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور کوچکترین لطمه‌ای را به آزادی‌های مردم بزنند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه مردم باید اجازه انتقاد داشته باشند، اظهار داشت: سلب و محدود‌کردن آزادی مردم به بهانه‌های مختلف در واقع سرپوش گذاشتن بر روی مشکلات است از سوی دیگر استفاده از آزادی‌ها نباید به شکلی باشد که کوچکترین لطمه‌ای به امنیت کشور وارد کند و بهانه به دست بیگانگان دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: البته آمریکا و ایادی آنها بسیار پست‌تر از آن هستند که بتوانند از مردم بیدار ایران سوء استفاده کنند چرا که ریشه‌های نظام انقلاب و مردم ما بسیار محکمتر از این است که ما نگران آنها باشیم.

صادقی با بیان اینکه باید خواسته‌های مردم به نحوه شایسته‌ای پاسخ داده شود تا اعتماد مردم نسبت به نظام تقویت شود، خاطرنشان کرد: باید مجموعه نظام مجلس، دولت و قوه‌قضائیه به گونه‌ای بتوانند در پاسخ به این اعتراضات عکس‌العملی داشته باشند که این واکنش اعتمادزا باشد.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه برخی از بیگانگان از این اعتراضات سوء استفاده می‌کنند، تاکید کرد: اما سوء استفاده بیگانگان نباید سبب  شود تا در برخورد با معترضان واقعی که مطالبات به حقی دارند، هتک حیثیت شود که این مسئله از بعد امنیتی سبب فوران خشم معترضان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که روند این اغتشاشات ادامه یابد باید همه مردم، احزاب و جریان‌های سیاسی با حضور خود جلوی اغتشاشگران را بگیرند، گفت: تمامی احزاب و جریانات سیاسی باید بر روی منافع ملی و حفظ تمامیت ارضی وفاق داشته باشند و کمک کنند تا این اعتراضات مدیریت شود تا خروجی آن به نفع منافع ملی کشور باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.