کرمان - امام جمعه سیرجان برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی را در حوزه اشتغال و اقتصاد خواستار شد و گفت: در اقتصاد مردم و اشتغال جوانان باید برنامه‌ریزی‌ها پایدار باشد و در آن حال و آینده را ببینیم.

اقتصاد مردم و اشتغال جوانان باید بابرنامه‌ریزی‌های پایدار باشد

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان اظهار داشت: حقوق‌های بیش از ۱۰ میلیونی را کم کنند و ببینند با هر میلیون کم کردن از حقوق، یک جوان مشغول به کار می‌شود حالا اگر حقوق ۳۰ میلیونی که اختلاف فاحشی با حقوق یک کارگر دارد بشود ۲۰ میلیون برای ۱۰  نفر اعتبار اشتغال ایجاد شده است.

وی راه حل دیگر اشتغال را به‌کارگیری جوانان بیکار به‌جای بازنشستگان عنوان کرد و گفت: درصد بالایی از اشتغال را در هر منطقه در کارخانه‌ها، معادن و صنایع کسانی تشکیل می‌دهند که بازنشسته شدند و دوباره برگشتند که این مسیر را باید حذف کرد و ببینند چگونه بخش زیادی از جوانان متخصص مشغول به‌کار می‌شوند.

امام جمعه سیرجان با تاکید بر اینکه مسؤولان مسیر اشتغال را برای جوانان باز و از آنها حمایت کنند و راه‌های تبصره را برای اشتغال بازنشستگان ببندند، عنوان کرد: ارائه تسهیلات کم‌بهره، آسان و نظارت بر آنها که در مسیر خود و برای اشتغال هزینه شود راه دیگر اشتغال عنوان کرد.

وی گفت: خیلی از جوانان بیکار که حاضرند تا مبلغی وام برای اشتغال خود داشته باشند برای یک وام به‌دلیل مقررات پیچیده بانکی و اداری سرگردان می‌شوند و برمی‌گردند و باید این وام به واجدالشرایط حقیقی پرداخت شود و مسؤولان مربوطه هم نظارت بر اشتغال  داشته باشند و در لیست اشتغال هم قرار گیرد تا چند ماه بعد دوباره نخواهد برای سوء‌استفاده در جمع بیکاران ظاهر شود.

حسینی چندصدایی در تیم اقتصادی دولت را موجب عدم ارائه برنامه لازم در اقتصاد مردم عنوان کرد و گفت: چند تیم اقتصادی برای اقتصاد مملکت در دولت برنامه‌ریزی دارند و فعالیت می‌کنند چرا این تیم‌ها یکی نمی‌شوند تا نتیجه بهتر باشد و برنامه‌ریزی صحیح و پایداری را داشته باشند.

وی برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی را در حوزه اشتغال و اقتصاد خواستار شد و گفت: در اقتصاد مردم و اشتغال جوانان باید برنامه‌ریزی‌ها پایدار باشد و در آن حال و آینده را ببینیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.