شرکت ملی برق افغانستان موسوم به «برشنا» اعلام کرد دولت ترکمنستان برق صادراتی خود به ولایت‌های هرات، سرپل، جوزجان و فاریاب را قطع کرده است.

ترکمنستان برق صادراتی به افغانستان را قطع کرد

به گزارش قدس آنلاین، «وحیدالله توحیدی» سخنگوی شرکت «برشنا» به روزنامه «اطلاعات‌روز» گفت برق صادراتی کشور ترکمنستان به افغانستان از شب گذشته قطع شده است.

وی در ادامه تصریح کرد کشور ترکمنستان خواستار افزایش صددرصدی قیمت برق صادراتی خود به افغانستان است، اما درخواست افزایش قیمت برق صادراتی به افغانستان پذیرفته نشده است.

توحیدی اظهار داشت: پیش از این درباره افزایش قیمت برق با ترکمنستان گفت‌وگو ‌ها ادامه داشت، اما این کشور بدون اینکه منتظر نتیجه مذاکرات شود برق صادراتی به افغانستان را قطع کرده است.

سخنگوی برشنا گفت: در حال حاضر برای جایگزینی برقی که از سوی ترکمنستان، در هرات از برق وارداتی ایران در ولایت‌های جوزجان، فاریاب و سرپل از برق وارداتی تاجیکستان و ازبیکستان استفاده شود.

وی افزود: مقامات افغان تلاش خواهند کرد تا ترکمنستان را متقاعد کند که از افزایش قیمت برق صرف نظر کند، زیرا مردم افغانستان توان پرداخت تعرفه بلند برق را ندارند.

توحیدی خاطرنشان کرد که ۱۲ روز پیش روی افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت برق میان مقام‌های دو کشور بحث شد، اما قبل از این که گفت‌وگوها نتیجه دهد، ترکمنستان برق را قطع کرد.

این در حالی است که رهبران حکومت وحدت ملی بارها به مردم وعده داده‌اند تا مشکل برق افغانستان را به صورت اساسی حل خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.