کرمانشاه- نماینده مردم قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه کنکور برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

سهمیه کنکور برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده در نظر گرفته شد

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد تجری در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان چندین بار از وزرات علوم سهمیه ویژه برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده درخواست کردند اظهار داشت: سهمیه ویژه برای برای مناطق زلزله‌زده  درکنکور سال ۹۷ وزارت علوم تصویب شده که قراراست به زودی ابلاغ  شود و همچنین قرار است این سهمیه برای سالهای آتی نیز باشد.

نماینده قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب با بیان اینکه با توجه به اینکه دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زدضه در شرایطی بحرانی و روحی هستند گفت: دانش‌آموزان این مناطق باید در یک شرایط همسان با دیگر مناطق  کشور رقابت می‌کردند اما با توجه به عدم امکانات و فضای مناسب تحصیلی و افت تحصیلی  به خاطر وضع موجود نتواستند همراه دیگر رقبای خود به اموزش و تحصیل بپردازند.

تجری با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲۶هزار دانش‌آموز پیش دانشگاهی در مناطق زلزله‌زده حضور دارند عنوان کرد: باید شرایط آموزش‌های راه دور، الکترونیکی، حضوری ، اردویی برای این افراد فراهم شود و همچنین بسته‌های پشتیبانی و آموزشی و یکسری منابع در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این سهمیه فقط برای کنکور سراسری درنظر گرفته شده است گفت:  تاکنون این سهمیه برای مقطع ارشد در نظر گرفته نشده است البته ما  تلاش می‌کنیم این سهمیه برای این مقطع ارشد نیز در نظر گرفته شود و همچنین ما در حوزه دانشگاه آزاد توانستیم تخفیف و معافیتهای پرداخت شهریه را تصویب کنیم که منتظر ابلاغ آن هستیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.