بجنورد- استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به شرایط اردوگاه دانش آموزی واقع در منطقه تفریحی بش قارداش بجنورد ضمن تأکید به دستگاه های متولی برای فراهم کردن مقدمات بهره برداری اولیه از این اردوگاه، ابراز امیدواری کرد تابستان آینده نخستین گروه های دانش آموزی بتوانند از فضا و امکانات آن بهره گیرند.

بهره برداری اردوگاه دانش آموزی خراسان شمالی تا تابستان ۹۷

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی با قدردانی از کمک های اعتباری حدود ۵ میلیارد تومانی دفتر مقام معظم رهبری برای تکمیل این پروژه گفت: اگرچه این پروژه مربوط به زمان سفر رهبری نیست و سال ها پیش از این تعریف شده است، اما تلاش می کنیم با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان برای تزریق اعتبار جدید از طریق دفتر رهبری پیگیری لازم را داشته باشیم.

وی در عین حال افزود: اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز تعهدات و قول مساعدت مسئولان وزارتخانه را برای تکمیل و تجهیز این اردوگاه پیگیری کنند. وی هم چنین خطاب به مدیران دیگر دستگاه های مرتبط تأکید کرد: مشکلات مربوط به تأمین آب، گاز و خطوط ارتباطی، هم چنین حریم و فضای اردوگاه، فضای سبز و راه دسترسی آن برطرف شود.

پروژه ساخت اردوگاه دانش آموزی شهید چمران در بجنورد در زمینی به وسعت ۴۸ هکتار سال ۷۴ آغاز شد ولی مدت ها راکد بود و در سال های اخیر بیش از ۴۷ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

استاندار هم چنین به پیش رو بودن هفته شوراهای آموزش و پرورش اشاره داشت و هم افزایی همه دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات این حوزه را مورد تأکید قرار داد.

صالحی درباره تأمین اعتبار مسابقات ورزش دانش آموزی هم گفت: آموزش و پرورش برای این منظور با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حوزه معاونت سیاسی استانداری تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز آموزش و پرورش را زیربنای توسعه پایدار خواند و گفت: ساخت اردوگاه های دانش آموزی به ارتقای نشاط اجتماعی و معنوی در دانش آموزان کمک می کند.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: ساختار کلی این قبیل اردوگاه ها باید با معیارهای دینی و سبک معماری اسلامی سازگاری داشته و تقویت فضای معنوی در آن ها مورد اهتمام ویژه باشد تا به تحول در سلامت جسم و روح دانش آموزان منجر شود.

استاندار در حاشیه این نشست، از امکانات موجود یا در حال ساخت اردوگاه دانش آموزی مرکز استان دیدن کرد./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.