مدیرعامل بانک مسکن گفت: پیشنهاد جدیدی به مجلس ارائه شده که در صورت تصویب، زوج های جوان می توانند با سپرده‌گذاری ۲۰ میلیون تومان سه سال بعد ۸۰ میلیون تومان وام مسکن ارزان‌ قیمت دریافت کنند.

پیشنهاد اعطای وام ۸۰ میلیونی مسکن زوج های جوان با سپرده ۲۰ میلیون تومانی

به گزارش قدس آنلاین، محمد هاشم بت شکن در مراسم کلنگ‌زنی پروژه ۱۰۰ واحدی محله سیروس با اشاره به اینکه امیدواریم این طرح در مجلس تصویب شود گفت: پیشنهادی به مجلس و کمیسیون عمران داده شده است که بر اساس آن زوج های جوان با سپرده گذاری ۲۰ میلیون تومان اگر به مبلغ خود دست نزنند در سال اول ۴۰ میلیون تومان، در سال دوم ۶۰ میلیون تومان و در سال سوم ۸۰ میلیون تومان دریافت کنند.

وی با بیان اینکه امروز کلنگ زنی یک پروژه مهم و ارزش آفرین در پایتخت به زمین زده می شود که می تواند علاوه بر نوسازی بافت ناکارآمد شهری اشتغال آفرینی نیز داشته باشد، افزود: به طوری که به ازاء هر واحد مسکونی متوسط متراژ، ۲ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.

بت شکن ادامه داد: این بانک وظیفه حمایت از انبوه سازان و شرکت های ساختمانی در حوزه ایجاد زیر ساخت ها، ساخت و ساز در مناطق شهری و نوسازی بافت های ناکارآمد شهری را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به ۱۴۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت پرداخت شد، گفت: این میزان با ۷۰ درصد رشد مواجه بود و همچنین در سال گذشته به ۱۵۰۱ واحد مسکونی، ۷۰هزار میلیارد تومان تسهیلات خرید پرداخت شد.

مدیرعامل بانک مسکن از افزایش ۵۵ درصدی تسهیلات خرید در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: با این میزان پرداخت تسهیلات، تعداد واحد های دریافت کننده تسهیلات، ۲۳ درصد رشد داشته است.

بت شکن همچنین از برنامه های جدید بانک در حوزه ی تسهیلات نوسازی بافت های ناکارآمد شهری برای سال آینده خبر داد.

وی افزود:پیشنهادی به مجلس ارائه کرده ایم که بر اساس آن متقاضیان خرید مسکن می توانند با ۲۰ میلیون تومان سپرده گذاری ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

به گفته وی، در حال حاضر متقاضیان خرید مسکن در صندوق یکم می توانند با ۴۰ میلیون تومان سپرده گذاری و یک سال انتظار ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم ادامه داد: این تسهیلات برای اقشار متوسط طراحی شده که نرخ سود آن در بافت فرسوده ۸ درصد و در سایر مناطق ۹.۵ درصد است و دوره بازپرداخت آن ۱۲ سال طراحی شده است.

*با سپرده‌گذاری ۴۰ میلیون تومانی می‌توانند یک سال دیگر ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند

وی با بیان اینکه تا امروز  ۳۳۴ هزار نفر در صندوق پس‌انداز یکم سپرده‌گذاری کرده‌اند گفت: متوسط سپرده ۵/۲۲ میلیون تومان برای هر نفر بوده و ۶۰ هزار میلیارد ریال تجهیز منابع شده است و افراد با سپرده‌گذاری ۴۰ میلیون تومانی می‌توانند یک سال دیگر ۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که این رقم برای زوجین به ۲۴۰ میلیون تومان با سپرده‌گذاری خود افراد می‌رسد.

بت‌شکن با بیان اینکه بانک مسکن در پرداخت وام به نوسازی بافت فرسوده از فعال‌ترین بانک‌ها بوده است، بیان کرد: از ۳۶ هزار فقره تسهیلات به بافت فرسوده ۳۲ هزار فقره را بانک مسکن پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اعطای وام‌های ۴۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد به توسعه‌گران در بافت فرسوده گفت: اگر یارانه این سود تامین شود رقم سود به ۹ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی همچنین با بیان اینکه افزایش ارائه تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده در برنامه‌های بانک مسکن قرار دارد، اظهارداشت: به شرط تصویب بودجه سال آینده قرار بر این است که دولت سپرده‌گذاری ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی انجام دهد و بانک‌ها هم با همین مبلغ سپرده‌گذاری کنند و از محل این منابع ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به سازندگان مسکن در بافت فرسوده ارائه شود.

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به پیشنهادی دیگر برای ارائه تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده گفت: پیشنهاد دیگر این است که زوجین بتوانند در کنار وام ۱۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه ازدواج، ۱۰ میلیون تومان دیگر وام مسکن دریافت کنند البته شرط پرداخت این وام به زوجین سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز یکم است.

بت‌شکن در ادامه افزود: آخرین پیشنهاد ما برای ارائه تسهیلات به بافت فرسوده این است که بانک به ازای ساخت هر واحد مسکونی وام ۴۰ میلیون تومانی ارائه دهد که شرط آن برای کاهش دو واحدی سود مصوب شورای پول و اعتبار افزایش سرمایه بانک مسکن است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.