سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس به حکم کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت یک جلسه پرسپولیس از حضور تماشاگران و همچنین تعویق دیدار نیمه نهایی جام حذفی اعتراض کرد.

از حکم کمیته انضباطی عصبانی هستم/ چرا هافبک استقلال محروم نشد/ گل‌محمدی اخراج شود چه کسی پاسخگو است؟

به گزارش قدس آنلاین، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در حاشیه تمرین امروز (سه‌شنبه) این تیم درباره حکم کمیته‌ انضباطی مبنی بر محروم شدن یک جلسه‌ای پرسپولیس از حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: به خاطر این حکم عصبانی هستم. آیا آنها می‌دانند که فوتبال به خاطر هوادار بازی می‌شود؟ زمانی که باشگاه محروم می‌شود بزرگترین جریمه برای هوادار است. من نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و نمی‌خواهم به این قضیه وارد شوم. تنها چیزی که من مشاهده کردم این بود که هواداران تبریزی زیادی به استادیوم آمده بودند و فضای زیبایی را در ورزشگاه آزادی شاهد بودیم. حتی یک بمب دودزا هم انداخته نشد. در همه جای دنیا چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. تا جایی که من دیدم پلاکاردی دیده نشد. نمی‌دانم برای چه چیزی پرسپولیس جریمه شد.

او ادامه‌ داد: اما من یک سوال از شما دارم. من ساعت ۱۴ دیروز (دوشنبه) به خانه رسیدم و تلویزیون را روشن کردم. سه الی پنج ساعت منتظر بودم که اتفاقی رخ دهد اما خبری نشد. بازی نیمه نهایی جام حذفی برگزار نشد و هیچ کسی نمی دانست چرا این اتفاق صورت نگرفت. حتی افشین پیروانی، مدیر تیم نیز از این قضیه بی اطلاع بود. این که بازی دو تیم صنعت نفت و استقلال را به تعویق انداختند تنها ربط به این دو باشگاه ندارد،‌ بلکه به تیم‌هایی که در هفته‌ بعد با آن روبه‌رو می‌شوند نیز مربوط است. آیا از یحیی گل‌محمدی و آجرلو نیز در رابطه با تعویق این بازی سوالی پرسیده شد؟ اگر اکنون گل محمدی به استقلال ببازد امکان دارد حتی این مربی اخراج شود.

سرمربی پرسپولیس ‌اضافه کرد: آیا خستگی باعث شد بازی استقلال و صنعت نفت به تعویق بیفتد؟ آیا این خستگی شامل پرسپولیس نمی‌شد که چپ و راست برایش بازی می‌گذاشتند؟ چه ربطی دارد که دو باشگاه این را درخواست کرده باشند. طبیعتا این تعویق به طور مستقیم در نتیجه‌ لیگ تاثیرگذار خواهد بود. تازه استقلال یک روز هم بیشتر از تراکتورسازی استراحت خواهد کرد. اگر گل محمدی اخراج شود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ این که شما هر سه روز یک بار بازی کنید با این که هفته‌ای یک بار بازی کنید تفاوت قابل توجهی دارد. سوال دیگری دارم، آیا آقای جپارف جریمه شد؟ ظاهرا تنها دو مهره بازیکن حریف را شکانده است وگرنه اگر پنج مهره را می‌شکست جریمه می‌شد. محروم نشدن جپارف به این دلیل است که صدمه‌ای که زد زیاد نبود. دو سال پیش نورمحمدی را به دلیل لب‌خوانی محروم کردند. فصل گذشته کامیابی‌نیا را سه جلسه محروم کردند. حالا نمی‌خواهم درباره ایگور پانادیچ که مربی دروازه‌بان‌مان است، صحبت کنم که کسی نمی‌داند به چه علت چهار جلسه محروم شد. رسانه‌ها باید درباره چنین مسائلی صحبت کنند و بنویسند. چه ربطی دارد که دو باشگاه بخواهند یک بازی به تعویق بیفتد؟ آیا برای بازی تیم‌های دیگر نیز از آنها سوال می‌شود که دوست دارید بازی‌تان به تعویق بیفتد یا خیر؟ آیا تیم‌های دیگر اجازه دارند؟

برانکو ایوانکوویچ افزود: اگر قرار به دلخواه بودن تیم‌ها باشد، باید آن قدر صبر کنند تا تمام مصدومان خوب و تمام محرومیت‌ها بخشیده شوند. باید آن قدر صبر کنند تا تمام کارت‌های زرد و قرمز، آبی و زرد پاک شوند تا تیم‌ها بتوانند بازی کنند. ما را به این دلیل جریمه کردند که چرا ۷۰ – ۸۰ هزار تماشاگرمان مقابل تراکتورسازی به ورزشگاه آمدند.

او در پاسخ به این سوال که آیا عزمی در سازمان لیگ وجود دارد که به دنبال این باشد که پرسپولیس نتیجه‌ نگیرد، گفت‌: من نمی‌دانم چنین عزمی وجود دارد یا نه. نمی‌دانم شاید ناراحت این مساله بودند که تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند. من نمی‌خواهم وارد جزئیات شود اما این‌ها واقعیت‌هایی است که می‌بینم و آنها را بر زبان می‌آورم. یک مساله دیگر را باید به شما بگویم، افشین پیروانی به من گفت‌ که از فدراسیون فوتبال نامه‌ای برای باشگاه آمده است که بعد از هر دیدار، بازیکنان ملی پوش را در اختیار تیم‌ ‌ملی قرار دهیم که من گفتم تمام این مسائل را به خاطر منافع ملی می‌پذیریم. این درخواست‌ها را می‌پذیریم تا تیم‌ ‌ملی بتواند نتایج خوبی کسب کند و همه ما امیدوار هستیم که تیم‌ ‌ملی بتواند به مرحله حذفی جام جهانی صعود کند.

سرمربی پرسپولیس درباره دیدار  جمعه تیمش مقابل نفت تهران هم گفت‌: این دیدار با دوست بزرگم آقای افاضلی است. خوشحالم که دوستان زیادی دارم. در بیرون از زمین خیلی با او دوست هستم و در داخل زمین رقبای بزرگی برای هم هستیم. هم علی دایی، هم قلعه‌نویی، هم یحیی گل‌محمدی و حتی علی کریمی که به تازگی به سپیدرود ‌اضافه شده دوستان من در بیرون از زمین مسابقه هستند که از این بابت بسیار خوشحال هستم اما در زمین فوتبال یکدیگر را نمی‌شناسیم و رقیب هستیم.

او ادامه‌ داد: من از دیدار مقابل نفت ترس زیادی دارم. نه به این دلیل که هومن افاضلی سرمربی آنها است،‌ بلکه سخت‌ترین بازی ما است زیرا آن بازی که خود را از قبل برنده بدانیم خطرناک‌ترین بازی خواهد بود. آن هم مقابل تیمی که تا به الان بیشترین مشکلات را داشته است. این خطر وجود دارد که بازیکنان کمی آسان بگیرند و طبیعی است که این بازی سخت شود. امید من بازیکنانم هستند که در وضعیت خوبی قرار دارند و شاد هستند. نفت را دست کم نخواهیم گرفت. افاضلی نیز مربی با دانشی است و شناخت خوبی از من و فلسفه کارم دارد اما بازیکنان در زمین نتیجه‌ را رقم خواهد زد.

برانکو درباره جدایی طارمی از پرسپولیس نیز تصریح کرد: چیزی را که در گذشته گفته‌ام تکرار می‌کنم. طارمی پیشنهادی از سوی باشگاه پرسپولیس دارد اما وکیل او برگه‌ای را با امضا و نام طارمی برای باشگاه آورد که این بازیکن قصد جدایی دارد. جدایی مهدی طارمی از پرسپولیس بسته به نظر این بازیکن و باشگاه بزرگ پرسپولیس است.

سرمربی کروات پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا به نظر او با توجه به حذف پرسپولیس مقابل ذوب آهن اصفهان در جام حذفی دو فصل گذشته و همچنین حذف پرسپولیس مقابل صنعت نفت در جام حذفی این فصل، آیا اراده‌ای برای نتیجه‌ نگرفتن پرسپولیس وجود دارد؟ گفت‌: اقدامات زیادی علیه ما و به ضرر ما صورت گرفته است. نمی‌خواهم شکست‌هایمان را توجیه کنم. افشین پیروانی به تیم ‌اضافه شده است و این مسائل را بیشتر کنترل خواهد کرد. او روی درست کاری دقت بیشتری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.