مدیر بازرگانی انجمن برنج ایران و مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج مازندران گفت: پیشنهاد می شود مراکز عرضه برنج، به استفاده از نام تجاری با آرم مشخص مجاب باشند تا از عرضه برنج مخلوط و بدون کیفیت جلوگیری شود.

یک کارشناس: بیماری زایی برنج خارجی اثبات شده است

سید اسماعیل یزدان پناه با اشاره به اینکه به موجب سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی، سموم آلاینده از چرخه سم کشور حذف شده و اجازه واردات به این سموم داده نمی شود، گفت: سم هایی که اکنون در بخش کشاورزی ایران استفاده می‌شود سمومی سالم هستند و پس از مهلت دو هفته ای، اثرات شان از بین می رود.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت برنج مازندران با بیان اینکه در مورد فلزات سنگینی که در برنج های خارجی وجود دارد آلایندگی این برنج تایید شده است، گفت: عوارض برنج خارجی آلزایمر و سرطان در دوره پیری است اما این اثرات در برنج ایرانی وجود ندارد.

یزدان پناه با اشاره به آزمایشگاه ویژه کیفیت برنج استان، گفت: در این آزمایشگاه، سلامت۲۰ رقم برنج مازندران بررسی و اثبات شده است. همچنین در کشت دوم- با توجه به استفاده سموم بیشتر- نگرانی هایی وجود داشت اما سلامت برنج کشت دوم نیز تایید شد.

وی افزود: امروز بهترین برنج دنیا در مازندران کشت می شود و  در نمایشگاه های موادغذایی نیز از کیفیت برنج مازندران حیرت زده شده بودند.

وی با تاکد بر اینکه اختلاط برنج مازندران با برنج خارجی در مازندران انجام نمی شود زیرا وقتی افرادی شناسنامه دار برنج عرضه می کنند نیازی به اختلاط ندارند اما ممکن است در شهرستان های مبدا و مراکز فروش دیگر برخی این اقدامات را انجام دهند اما درصد بسیار اندکی است و تاثیری در بازار برنج ندارد.

مدیر بازرگانی انجمن برنج ایران یادآوری کرد: پیشنهاد می شود مراکز عرضه برنج به استفاده از نام تجاری و بسته بندی های مخصوص برنج با آرم مشخص مجاب باشند. در این صورت است از عرضه برنج قاچاق، مخلوط و بدون کیفیت جلوگیری می شود.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.