همزمان با تشدید تکانه های ارزی در بازار آزاد ارز، بانک مرکزی برای کنترل قیمت ها وارد بازار شد.

ورود بانک مرکزی به بازار/صراف‌های مجاز ارز می‎گیرند

به گزارش قدس آنلاین، تشدید نوسانات ارزی در بازار آزاد طی روزهای اخیر موجب شده تا قیمت دلار رکوردهای جدید و البته بالایی را به ثبت برساند که براساس آن در بالاترین نرخ ۴۳۶۰ تومان از سوی صرافی ها به خریداران اعلام شد.

صرافی های خیابان فردوسی یکی از مهمترین دلایل گرانی دلار را کمبود ارز در بازار اعلام کرده و می گویند: کسانی که دلار دارند به خاطر تغییرات قیمت ها و با تصور گرانی بیشتر از فروش امتناع می کنند. این در حالی است که اغتشاشات اخیر هم به این گرانی ها دامن زده است.

براساس تازه ترین خبری از که از بازار ارز به خبرنگار تسنیم رسیده، بانک مرکزی از بعد از ظهر امروز ارز بیشتری را وارد بازار کرده است؛ بعد از تزریق ارز به بازار از شتاب افزایش قیمت دلار کمی کاسته شده است.

اطلاعیه جدیدی که به صراف ها برای دریافت ارز اعلام شده بدین شرح است: "تمام صرافی های مجاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای خرید اسکناس دلار، می توانند هم اکنون جهت خرید دلار به محل شرکت صرافی ملی ایران، باجه فروش اسکناس مراجعه نمایند."

گفتنی است نرخ فروش دلار از سوی بانک مرکزی به صرافی های مجاز، ۴۲۷۸ تومان است.

هم اکنون نرخ فروش دلار در صرافی ها بین ۳۴۴۰ تا ۳۴۵۰ تومان است. صراف ها اذعان دارند که نمی توانند بازار را پیش بینی کنند چراکه هر لحظه نرخ ها تغییر می کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.