بجنورد- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۱۴۶طرح و ایده کتابخوانی به همت و مشارکت ۳۷ کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی از خراسان شمالی به جشنواره روستای دوستدار کتاب ارسال شد.

۱۴۶ ایده کتابخوانی از خراسان شمالی به جشنواره روستای دوستدار کتاب ارسال شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ هاشم شیرازیان گفت: چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح های ابتکاری در حوزه کتاب و کتابخوانی و جلب توجه سازمان ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه برگزار می شود.

وی با اشاره به پایان مهلت ارسال طرح های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی پس از دو مرحله تمدید آن،  از ارسال ۱۴۶طرح کانون های فرهنگی و هنری مساجد به چهارمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب خبر داد.

شیرازیان به حضور و مشارکت ۳۷ کانون فرهنگی و هنری روستایی و عشایری از شهرستان های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان، جاجرم، رازوجرگلان و اسفراین در ارائه این تعداد طرح  اشاره کرد و گفت:  طرح ها در موضوعات زیربنایی شامل تاسیس نهادهای مرتبط با کتابخوانی از جمله کتابخانه، واگذاری زمین، تامین تجهیزات و امکانات زیربنایی و فعالیت های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره ها و نمایشگاه است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه یکی از اهداف این جشنواره حمایت از طرح های ابتکاری در حوزه کتابخوانی در روستاهاست، گفت: تلاش برای تأمین بودجه های لازم برای گسترش فعالیت های مربوط به کتاب و کتاب خوانی در روستاها و توجه دادن مردم و نهادهای روستایی به اهمیت کتاب و فرهنگی تر شدن فضای روستاها و نیز پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان روستایی با کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.

گفتنی است؛ هیات داوران جشنواره از میان نامزدهای نهایی، ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان «دوستدار کتاب» معرفی خواهد کرد و این روستاها و عشایر در مراسمی که بهمن ماه با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران برگزار می شود، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.