کرج- ناآرامی های ایجاد شده روزهای اخیر ونوع واکنش عامه مردم به آن بار دیگر ثابت کرد راه مطالبه گری مردم از مسئولان اغتشاش وآشوب نیست وکسانی که به دنبال بهره برداری های سیاسی خود از این جریانات هستند محکوم به شکست اند.

راه اغتشاش از مطالبه گری مردم جداست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسانه ای شدن برخی از جزییات بودجه سال آینده دولت و اعلام برخی افزایش قیمت ها در سال آینده والبته شرایط اقتصادی موجود کافی بود تا برخی از مردم در شهرهای مختلف با راهپیمایی وتجمع آن را مورد نقد قرار دهند و از مسئولان بخواهند در خصوص معیشت و هر آنچه به نیاز مردم مربوط است نگاهی جدی تر داشته باشند.

این مطالبه به حق اما خیلی زود با ورود برخی افراد معلوم الحال و مجموعه اقداماتشان شکل اغتشاش و نا آرامی به خود گرفت تا به نوعی مطالبات مردم تحت الشعاع آن قرار گیرد.

تخریب اموال عمومی وبه آتش کشیدن برخی ادارات و شعب بانکها ماحصل این ناآرامی ها بود اتفاقی که واکنش مردم را در پی داشت و آنها را به این باور رساند که پشت پرده این مجموعه اقدامات خواسته های به حق مردم نیست و اهداف ناصواب برخی جریانات خارج نشین را دنبال می کند

این اتفاق اما خیلی زود با هوشیاری مردم و البته تدبیر نیروهای امنیتی و نظامی فروکش کردو با شناسایی ودستگیری هدایت کنندگان این جریان پایان یافت تا فضایی آرام بر مناطق مختلف کشور از جمله البرز حاکم شود.

دادستان کرج در این ارتباط  از بازداشت ۲۰ لیدر اغتشاشات در کرج خبر داد وگفت: تمامی دستگیر شدگان پالایش و مشخص شده برخی از آنها با گروه‌های معاند و برخی کشورهای خارجی ارتباط داشته اند.

دادستان کرج در ادامه گفت: برخی از این افراد نیز به جرم تشویق و تحریک عمومی مردم برای ریختن به خیابان‌ها و آسیب به اموال عمومی دستگیر شده اند.

شاه کرمی با بیان اینکه خانواده‌های محترم در مورد جداکردن فرزندان خود از آشوب‌گران اقدامات لازم را انجام دهند، اضافه کرد: وابستگی تعدادی از افراد دستگیرشده تجمعات در کرج به افراد معاند نظام برای دادگستری محرز شده است.

وی با ابراز اینکه اطلاعات تکمیلی در مورد وابستگی عناصر آشوب‌طلب به‌زودی به اطلاع عموم می‌رسد، تأکید کرد: سه نفر از عوامل دخیل در آتش زدن مؤسسه مالی و اعتباری کوثر گوهردشت بازداشت شدند و پایش تصاویر در استان در حال انجام است و تمام شرکت‌کنندگان و افراد حاضر در راهپیمایی و ایجاد اخلال در نظم عمومی بدون مجوز قابل رصد و شناسایی هستند.

رئیس کل دادگستری استان البرزهم  با بیان اینکه هر گونه برگزاری تجمع صنفی تا اطلاع ثانوی ممنوع است از تشکیل پرونده قضایی برای عوامل ایجاد ناامنی های اخیر خبرداد.

احمد فاضلیان با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم در برابر دسیسه‌های دشمنان که در صدد سوء استفاده از نارضایتی‌ها اقتصادی و معیشتی هستند گفت: تا اطلاع ثانوی به منظور جلوگیری از سوء استفاده آشوبگران و معاندان اجازه برگزاری هیچ نوع تجمع صنفی و غیرصنفی داده نمی‌شود و هر نوع تجمع مصداق حرکت غیرقانونی و علیه امنیت کشور بوده و با مسببان آن برخورد خواهد شد.

وی متذکر شد: باید تلاش همه دستگاه‌های انتظامی و امنیتی به گونه‌ای باشد تا کمترین خسارت به مردم وارد شود و هر یک از مسئولان امر که در زمینه وظایف خود کوتاهی داشته باشند منتظر برخورد قضایی باشند.

فاضلیان با اشاره به بازداشت تعداد زیادی از عوامل اصلی ایجاد تجمعات غیرقانونی در استان، از تشکیل پرونده قضایی برای این افراد و برخورد قاطع با آن‌ها خبر داده و بیان کرد: برای افراد بازداشت شده به اتهام اخلال در نظم عمومی، تخریب اموال عمومی و اقدام علیه امنیت داخلی تفهیم اتهام شده است و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی موظف شده‌اند دیگر عوامل ایجاد ناامنی و آسیب به اموال عمومی را شناسایی و بازداشت کنند.

تلاش عده ای معاند برای برهم زدن نظم عمومی وبه حاشیه کشاندن درخواست های منطقی و به حق مردم به لطف هوشیاری شهروندان و تلاش نیروهای انتظامی وامنیتی در جای جای کشور به خصوص کرج به بن بست خورد.

اما آنچه نباید در ورای این اتفاقات فراموش شود توقعات وانتظارات به حق مردمی است که در این سالها پای نظام وانقلاب ایستاده اند و این باور را دارند که در سایه اتحاد وهمدلی مردم ومسئولان می توان مشکلات وتنگناهای موجود را از پیش رو برداشت.

همه مردم ایران خواهان کشوری آباد و متحد هستند واگر نقد و گلایه ای را هم مطرح می کنند وفق حقوق شهروندی عنوان شده در قانون اساسی است اما این مطالبه را مجوزی برای ایجاد ناامنی واغتشاش برای هیچ فرد و گروهی نمی دانند وبه طور قطع با هوشیاری مقابل آن خواهند ایستاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.