کرمان - شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان با حضور استاندار، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران اجرایی، نویسندگان، هنرمندان و اصحاب رسانه استان کرمان با شعار «آینده روشن با خانواده کتاب خوان» در محل نمایشگاهای بین المللی کرمان افتتاح شد.

شانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان افتتاح شد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب با این تعداد مخاطب و تاثیر گذاری یک هفته ای در سطح جامعه یک مانور فرهنگی است.

محمدرضا علیزاده گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در این دوره حضور ناشران مطرح کشور پررنگ‌تر از دوره‌های قبل خواهد بود و همه امکانات جهت برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب فراهم است.

علیزاده افزود: اگر کتاب و کتابخوانی در یک جامعه  کاهش پیدا کند انتقال فرهنگ رو به زوال و سستی است و ما باید برای تقویت آن دست به دست هم دهیم و مانع ضعف در این بخش شویم.

مدیرکل ارشاد تصریح کرد: امید داریم سایر ادارات و نهادهای فرهنگی نیز از این فضایی که در اثر این نمایشگاه در استان ایجاد می شود،نهایت استفاده را ببرند و در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد،بیش از پیش تلاش نمایند .

وی ادامه داد: ۴۸ هزار عنوان کتاب از بیش از ۵۰۰ ناشر در ۳۳۰ غرفه این نمایشگاه عرضه شده است .

محمدرضا علیزاده همچنین با بیان اینکه علاقه مندان به کتاب میتوانند همه روزه از ده صبح تا ۸ شب از این نمایشگاه دیدن کنند افزود: برای سهولت در رفت و آمد مردم اتوبوسهای شرکت واحد هر صبح از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از میدان آزادی کرمان بازدیدکنندگان را به نمایشگاه کتاب میرسانند.

وی نشستهای شبانه، گفتگوهای اهل قلم، نقد و بررسی کتاب، همایشهای فرهنگی و کتابخوانی و رونمایی و جشن امضای کتابهای مولفان و ناشران کرمانی و برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان را از برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب امسال برشمرد.
علیزاده گفت: در نمایشگاه امسال ۶۰۰ میلیون تومان بن کتاب با ۲۰ درصد تخفیف توزیع میشود.

نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استانهاست

مشاور اجرایی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم آغاز بکار این نمایشگاه  گفت: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استانهاست و فرصتی است تا اهل قلم، دانشجویان و هنرمندان و مردم گفتگو کنند و در کنار آن نیز خرید و فروش کتاب هم انجام می شود.

داریوش رضوانی برپایی نمایشگاه کتاب در استانها و خارج از پایتخت را عین عدالت فرهنگی عنوان کرد.

وی افزود : اعتبارات وزرات ارشاد بیش از ۴۰ درصد غیر از مصوبات استانی در اختیار استانها قرار میگیرد و کرمان اولین استانی است که اتحادیه کتابفروشان استان خودشان مجری برگزاری نمایشگاه هستند و بن هایی که توزیع میشود امکان خرید در کتابفروشی ها را هم فراهم میکند

رضوانی همچنین ادامه داد : دولت برای راه اندازی کتابخانه های جدید در شهرستانها ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۹ درصد می دهد.

باید کشور را با وحدت و حرکت در مسیر ولایت بسازیم

علیرضا رزم حسینی نیز دراین آئین افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه توسعه فرهنگ و کتابخوانی کارهای زیادی شده است اما به یقین هنوز هم کاستی هایی وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه  راهی جز این نداریم که کشور را با وحدت بسازیم، گفت:  همه باید در مسیر توسعه کشور تحت فرماندهی ولی فقیه حرکت کنیم و بی شک با ظرفیت های داخلی خود می توانیم کشور را در حوزه های مختلف پیش ببریم.

وی از بانیان برگزاری نمایشگاه کتاب کرمان تقدیر کرد و ادامه داد: دولت و همه نهادهای فرهنگی و هنری در سنت حسنه برگزاری نمایشگاه ها از جمله نمایشگاه کتاب شرکت می کنند تا خانواده ها و جوانان را به سمت کتابخوانی سوق دهند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه هنوز به کتابخوانی عادت نکرده ایم، گفت: برخی از ما هنوز با تاریخ این کشور به خوبی آشنایی نداریم و کشوری که تاریخ خود را نداند نمی تواند عبرت ها و درس های زیادی را از گذشتگان بگیرد.

استاندار کرمان به ورود فن آوری های نو در عرصه کتاب اشاره و بیان کرد: امروز با دسترسی جوامع  به فن آوری روز به سمتی خواهیم رفت که کتاب های مجازی و دیجیتالی در اختیار افراد قرار گیرد.

وی بر تشویق افراد به سمت کتابخوانی تاکید و بیان کرد: وظیفه حکومت و دست اندرکاران فرهنگ وهنر این است که زمینه را فراهم کرده و هنرمندان و صاحبان اصلی این حوزه به این عرصه وارد شوند و اقدامات ماندگاری را برجای گذارند.

شانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران تا ۱۹ دی در کرمان دایر است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.