تحلیلگر روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی روز چهارشنبه با اذعان به بی‌فایده بودن حمایت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از عوامل آشوب‌های اخیر در ایران، از کنگره آمریکا خواسته این وظیفه را به عهده بگیرد.

واشنگتن‌پست: حامی حکام خودکامه سعودی نمی‌تواند برای ایران از حقوق بشر دم بزند

به گزارش قدس آنلاین، «جنیفر روبین»، تحلیلگر روزنامه واشنگتن‌پست در مطلبی روز چهارشنبه با اذعان به بی‌فایده بودن حمایت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از عوامل آشوب‌های اخیر در ایران، از کنگره آمریکا خواسته این وظیفه را به عهده بگیرد.

او می‌نویسد: «ما رئیس‌جمهوری داریم که فاقد اعتبار بین‌المللی است و بنابراین، متحدان اروپایی‌مان به شدت هراسان هستند که او به صورت یکجانبه آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کند.»

«روبین» در ادامه همچنین مدعی شده آمریکا در حال حاضر، نسبت به ناآرامی‌های سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) در ایران از «اهرم فشار» بیشتری برای تحت تأثیر قرار دادن این کشور برخوردار است، اما این بار، فردی که نقش پیام‌رسان را ایفا می‌کند، بدتر از قبل است. 

وی در ادامه پیشنهاد کرده به جای ترامپ کنگره آمریکا وظیفه موضع‌گیری درباره آشوب‌های اخیر ایران را بر عهده بگیرد.

«روبین» می‌نویسد: «بیشتر موضع‌گیری‌ها بایستی توسط کنگره و نه رئیس‌جمهور انجام شوند. با توجه به اینکه چهره رئیس‌جمهور ترامپ در سطح بین‌المللی به عنوان فردی خودمحور، زورگو و جاهل تثبیت شده توئیت‌های وی اثربخش نیستند. حتی بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا به واکنش‌های هیجانی ترامپ ارجحیت دارند. مردی که رسانه‌ها را معارض و تهیه‌کننده اخبار جعلی خطاب می‌کند و رسماً از افراد خودکامه در عربستان حمایت می‌کند نمی‌تواند برای ایرانی‌ها منادی حقوق بشر و آزادی‌های مدنی باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.