وزیر ارتباطات گفت: با شورای امنیت ملی کشور برای بازگشایی مجدد تلگرام و اینستاگرام در مناطقی که آرامش به آن‌ها بازگشته است، در حال رایزنی هستیم.

خشونت را متوقف نکنید برای همیشه فیلتر می‌شوید

قدس آنلاین- وزیر ارتباطات گفت: با شورای امنیت ملی کشور برای بازگشایی مجدد تلگرام و اینستاگرام در مناطقی که آرامش به آن‌ها بازگشته است، در حال رایزنی هستیم.
محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره فیلتر شدن برخی شبکه‌ها و اپلیکیشن‌ها مانند تلگرام و اینستاگرام با اشاره به اینکه اگر این اپلیکیشن‌ها باز گذاشته می‌شد در شرایطی که به وجود آمده بود امنیت کشور زیر سؤال می‌رفت، اظهارداشت: عده‌ای با استفاده از ظرفیت‌های خوبی که برای کسب و کار و دسترسی مردم به اطلاعات در فضای مجازی به وجود آمد، آسیب‌های زیادی به آرامش مردم وارد کردند.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی کشور مطرح شد و نظرات مخالف و موافق درباره مسدود کردن فضای مجازی مطرح و در نهایت تصمیم گرفته شد فعالیت این گونه شبکه‌ها متوقف شود تا امکان سوءاستفاده ضد انقلاب و بر هم زدن آرامش کشور از آن‌ها گرفته شود.
وی افزود: در هیچ کشوری اجازه فعالیت این کانال‌ها را نمی‌دهند، اما هدف ما این بود که تلگرام را حفظ کنیم، به همین دلیل ما از مدیر تلگرام خواستیم فعالیت این کانال‌ها را متوقف کند که سه کانال هم بسته شد.
وی افزود: امیدواریم مدیر تلگرام به مقررات خود و درخواست مردم برای حذف موارد تروریستی احترام بگذارد.
وزیر ارتباطات گفت: برخی ممکن است به مدیر تلگرام بگویند تو با دولت‌ها همکاری می‌کنی، اما این همکاری با دولت نیست، مگر ما اطلاعات حریم خصوصی مردم را از او خواستیم یا چیزی در رابطه با حوزه‌های سیاسی از او خواستیم؟ ما گفتیم، خشونت و ترویج خشونت را متوقف کنید و اگر این موضع اصلاح نشود، ادامه فعالیت چنین شبکه‌ای متوقف خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.