سنندج - معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: ایجاد فرصت شغلی برای ۹۲ هزار نفر بیکار کردستان نیازمند سرمایه گذاری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومانی است.

رفع بیکاری کردستان نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است

به گزارش قدس انلاین، جمشید انصاری صبح امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: زیاد سرشماری را در خصوص برآورد نرخ بیکاری معتبر نمی دانم البته بین سرشماری و مطالعات نرخ بیکاری تفاوت زیادی وجود ندارد بنابراین به آمار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بسنده می کنیم.

وی با اشاربه اینکه براساس آمارسازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان ۹۲ هزار نفر نیروی جویای کار در این استان وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه متوسط سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت شغلی در کردستان فراموش شده است و این مهم باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری برای ایجاد فرصت شغلی در بخش صنعت به بیش از ۱.۵ میلیارد تومان  در کشاورزی حدود ۲۵۰ میلیون تومان، در خدمات ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: اگر متوسط سرمایه گذاری در این استان را ۲۰۰ میلیون توما ن در نظر بگیریم برای  ایجاد شغل ۹۲ هزار نفر نیازمند ۱۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری هستیم.

انصاری عنوان کرد: اگر توان اقتصادی سرمایه گذاران را هم در نظر بگیریم و ۴۵ درصد سرمایه گذاری را آنها خود تامین کنند باید سیستم بانکی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری را به استان اختصاص دهد.

وی بیان کرد: این آمارها نشان می دهد که کار بزرگی در پیش داریم، برای ایجاد شغل سرمایه گذاری نیاز است وو تنها به اراده دولت مربوط نمی شود.

وی عنوان کرد: سهم تسهیلات  اشتغال روستایی و فراگیر دراین استان حدود هزار میلیارد تومان است که با اختصاص آن تنها ۱۰ درصد مشکل بیکاری در این استان مرتفع خواهد شد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادامه داد:  اگر اراده ای بر حل مشکل باشد رفع می شود ولی اگر بخواهیم کار اداری کنیم و پاسخگو نباشیم کار به همین صورت پیش می رود.

انصاری افزود: اگر مقررات مانع پیش برد برنامه های دولت و حل مشکلات مردم می شود باید برای مقررات راه حل پیدا کنیم و تغییر دهیم و انعطاف در اجرای آن داشته باشیم چراکه دستگاه های اجرایی برای تسهیل و حل مشکلات مردمی ایجاد شدند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.