بجنورد-مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اعلام این که بیش از ۵۰ درصد حوادث در کشور در حوزه ساخت و سازها و کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد، گفت: این در حالی است که در دنیا سهم حوادث در بخش ساختمانی ۱۷ درصد است.

بیش از ۵۰ درصد حوادث در حوزه ساخت و سازها اتفاق می افتد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی راه وشهرسازی خراسان شمالی،  آقای مصطفی زاده، در همایش نشان تعالی HSE و فواید کاربردی آن با بیان این که HSE  تحت عنوان بهداشت ، ایمنی و محیط زیست  تعریف شده است، گفت: متاسفانه مقوله و جایگاه HSE در حوزه ساخت و سازهای کشور خالی است.

وی با بیان این که در حوزه ساخت و سازها بحث ایمنی ریشه در قانون نظام مهندسی ساختمان دارد، اظهارداشت:  برهمین اساس در ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی  اصول و قواعد طراحی، اجرا ، بهره برداری و نگهداری ساختمان تحت عنوان مقررات ملی ساختمان لحاظ شده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ مبحث مقرارت ملی برای افزایش ایمنی  برای کارگاه های ساختمانی و  ساخت  و سازها وجود دارد که باید در رعایت مفاد این مباحث توجه بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اعلام این که در کشور ما بیش از  ۵۰ درصد حوادث در کشور در حوزه ساخت و سازها و کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد، گفت: این درحالی است که در دنیا سهم حوادث در بخش ساختمانی ۱۷ درصد است.

وی برضرروت برنامه ریزی بهتر درحوزه کاهش حوادث ساخت و سازها و کارگاه های ساختمانی تاکید کرد و راه کاهش این حوادث را رعایت مقررات HSE در پروژه ها ذکر کرد.

مصطفی زاده شایع ترین حوادث کارگاه های ساختمانی را گود برداری های غلط و سقوط از ارتفاع اعلام کرد وشایع ترین خطای انسانی در کارگاه ها ی ساختمانی را بی احتیاطی حادثه دیده، عدم نظارت کارفرماها ذکر کرد.

وی شایع ترین حوادث کارگاه های ساختمانی و ساخت و سازها را نیز  فوت، نقص عضو و شکستگی اندام بیان کرد وگفت : به طور متوسط روزانه  ۴ ونیم کارگر ساختمانی  درکشور جان خود را به لحاظ رعایت نکردن مسائل ایمنی از دست می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.