قزوین_ مردم قزوین با حضور در راهپیمایی امروز علیه اغتشاش گران و با مشتان گره زده، نسخه زیاده خواهان و اغتشاش گران را در هم پیچیدند.

نسخه ضد نظام اغتشاش گران با مشتان گره زده مردم قزوین در هم پیچید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رقیه کشاورز- اعلام برخی افزایش قیمت ها در سال آینده و سانه ای شدن برخی از جزییات بودجه سال آینده دولت بهانه ای شد تا برخی از سودجویان علیه نظام و انقلاب، موج سواری سیاسی کنند و در تخریب علیه نظام و انقلاب اسلامی به بهانه وضعیت نامناسب اقتصادی کشور برآیند.

هرچند که طی روزهای گذشته شاهد اعتراضات مردمی به علت وضع بد اقتصادی و بیکاری و مشکلات معیشتی بودیم که این اعتراضات در شهرهای مختلف کشور ادامه پیدا کرد و در استان قزوین نیز انجام گرفت اما در این میان عده ای با سیاست دایه مهربانتر از مادر به بهانه همدردی با وضع اقتصادی مردم چهره بر نقاب کشیدند که سهم این افراد جز هدف قرار دادن نظام و سوزاندن پرچم ایران نبود. 

شرایط اقتصادی موجود کافی بود تا برخی از مردم در شهرهای مختلف با راهپیمایی وتجمع آن را مورد نقد قرار دهند و از مسئولان بخواهند در خصوص معیشت و هر آنچه به نیاز آنها مربوط است نگاهی جدی تر داشته باشند اما نکته قابل تامل در این میان این بود که عده ای از فرصت طلبان داخلی و خارجی با حمایت سلطنت طلبان با نفوذ لیدرهای خود در بین این تجمعات اعتراضات مسالمت آمیز مردم را به آشوب و تخریب اموال عمومی و آتش زدن برخی مراکز دولتی و عمومی تبدیل کردند. 

استان قزوین نیز که به لحاظ نزدیکی به پایتخت و به عنوان یکی از استان های نسبتا پرجمعیت و استراتژیک دستخوش این تجمعات و اغتشاش های چند روز اخیر بود اکنون به گفته مسؤولان در آرامشی مناسب به سر می برد.

تخریب اموال عمومی و به آتش کشیدن ساختمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و دفتر نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری در شهرستان تاکستان بخشی از ناآرامی های اغتشاش گران و ماحصل این ناآرامی ها بود اتفاقی که واکنش مردم را در پی داشت و آنها را به این باور رساند که پشت پرده این مجموعه اقدامات خواسته های به حق مردم نیست و اهداف ناصواب برخی جریانات خارج نشین را دنبال می کند.

مسؤولان استان قزوین نیز هریک به سهم خود اظهار نظراتی را در خصوص این اغتشاش ها بیان کردند که توجه مسؤولان بالادستی از جمله دولت را می طلبد.

استاندار قزوین در گفت وگویی از برقراری امنیت کامل در استان قزوین و عدم وجود مشکل در استان قزوین خبر داد.

عبدالمحمدزاهدی با تأکید بر ایجاد امنیت بیان کرد: امروز با هر گونه آشوب و ناامن کنندگان فضای جامعه که برای مردم مشکل ایجاد کنند با قاطعیت برخورد می کنیم و نمی گذاریم خانواده ها و مردم نگران شوند.

وی عنوان کرد: حساب کسانی که به مسئولان و دولت انتقاد دارند و از برخی مسائل ناراحت هستند و خواستار پاسخگویی به مطالبات خود از سوی مسئولان با روش قانونی هستند از کسانی که اموال عمومی و ساختمانهای دولتی را تخریب می کنند و خودروهای مردم را به آتش می کشند کاملا جداست و ما هم انتظار داریم خانواده ها مراقبت کنند تا فرزندانشان در دام افراد فرصت طلب که با برنامه در صدد آسیب زدن به ارکان نظام هستند نیافتند.

زاهدی یادآور کرد: مردم در هر جامعه ای از جمله کشور ما یک سری مطالبات اجتماعی و معیشتی دارند که ممکن است برآورده نشده باشد و تا حدودی این گونه است و طبیعی است باید ما شرایطی را ایجاد کنیم تا مردم مطالبات خود را از مجاری قانونی بیان کنند؛ مسئولان وقتی از مشکلات و خواسته ها مطلع شدند باید اگر می شود آن را حل کنند یا مسائل را تغییر دهند و اگر نشد مشکل را به مردم بگویند تا در جریان قرار گیرند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اغتشاشات اخیر در استان قزوین و شهرستان تاکستان یادآور شد: بخش عمده تخریب ها و ایجاد تشنج منتسب به مردم نیست چراکه مردم کشور مردمی مؤمن، متعهد، وفادار به انقلاب و کشور هستند و در جایی که بعضا برخی از مردم در این جریان ها حضور داشتند، سواستفاده کنندگان توسط آنها موج سواری کرده اند.

بهمن طاهرخانی گفت: مطالبه  گری، حق خواهی، درخواست اجرای عدالت، رفع مشکلات و معیشت و ایجاد رفاه و اشتغال حق مردم است اما اینکه افرادی که دست به ناهنجاری در جامعه و استان قزوین کرده اند، این افراد از مردم و ملت نیستند.

وی تصریح کرد: مسؤولان باید به فکر حل مشکلات مردم در زمینه های معیشتی و تورم باشند تا مردم در کنار انقلاب و نظام به زندگی مسالمت آمیز ادامه دهند و با ایجاد اغتشاش و ناامنی نمی توان انتظار داشت که دولت معجزه ای را در کشور ایجاد کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید در برابر سواستفاده کنندگان کلان از اموال کشور برخورد شود و این حق مردم است که بدانند منابع درآمدی کشور در چه زمینه هایی هزینه می شود؛ منکر توانمندی های افراد در جامعه نیستیم اما این امکان پذیر نیست که در کشور یک فردی به هیچ عنوان درآمد نداشته باشد و فرد دیگری درآمد بالا و قابل توجهی داشته باشد.

طاهرخانی یادآور شد: مسؤولان و قوای سه گانه در کشور باید تدابیری را برای تحقق و اجرای تعادل و عدالت اقتصادی بیاندیشند؛ اگر اصول قوانین اساسی در کشور اجرا شود، امینت و آرامش کامل را در کشور و بین آحاد مردم مشاهده خواهیم کرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر مؤسسات غیر مجاز بر ایجاد اغتشاش ها و نارضایتی مردم خاطرنشان کرد: ضعف مدیریت کشور بوده که یک فردی در کشور، مؤسسه و بنگاه اقتصادی ایجاد کرده و اموال مردم را به غارت برده است؛ مردم باید مراقب اموال خود باشند اما فراموش نکنیم که حاکمیت به عنوان مرجع و ملجأ مردم است و مسولان باید درایت داشته باشند تا از اقدامات سواستفاده کنندگان در استفاده از اموال مردم جلوگیری کنند.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص اغتشاشات اخیر در استان قزوین مطرح کرد: مردم به شایعات و جوهای روانی که ایجاد شده توجهی نداشته باشند، بیان کرد: قبول داریم که در کشور مشکل اقتصادی وجود دارد و تحریم هایی که بعد از انقلاب اسلامی بر نظام وارد شده، سنگین بوده است که وجود چنین شرایطی رسالت و وظیفه دولت و مجلس را سنگین تر می کند تا پای کار بیایند.

برخی از مسؤولان نیز در خصوص اغتشاشات اخیر در استان قزوین نیز جبهه گیری کرده و انزجار خود را از اقدامات اغتشاش گران در براندازی نظام و انقلاب مطرح کرده و مردم استان را به حفظ وحدت و یکرنگی دعوت کرده اند.

مردم استان قزوین نیز در برابر اقدامات اغتشاش گران آرام نماندند و وحدت و همبستگی خود را در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی با راه پیمایی امروز به رخ بدخواهان این نظام و انقلاب و طومار فتنه و فتنه گران را با سردادن شعارهای وحدت پسند در هم پیچیدند.

مردم استان قزوین با شرکت در راهپیمایی امروز در مسیر میدان میرعماد به سمت خیابان خیام، ولایت مداری و خط قرمز انقلاب و نظام را به زیاده خواهان را با مشت های گره کرده نشان دادند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز مردم را به حضور گسترده در این راهپیمایی دعوت کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.