جای‌جای ایران اسلامی بازهم صحنه نمایش بصیرت و اقتدار ملت بود، مردمی که با دشمن‌شناسی خود بار دیگر به میدان آمدند و حساب خود را اغتشاش‌گران جدا کردند.

اعلام برائت ملت از آشوبگران /«حماسه دی» تکمیل شد

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه حماسه ۱۳ دی‌ماه و روزهای گذشته امروز نیز مردم به‌صورت خودجوش به صحنه آمدند و با تکمیل حماسه حضور خود، چهاردهم دی‌ماه را در تاریخ انقلاب و نظام اسلامی ماندگار کردند.

امروز هم استان‌های مختلف کشور شاهد راهپیمایی مردم انقلابی و ولایی بود تا بار دیگر بصیرت و اقتدار ایران و ایرانی به نمایش گذاشته شود.

مردم در برخی استان‌های کشور امروز هم آمده بودند تا نشان دهند حسابشان از آشوبگری‌هایی که طی چند روز گذشته توسط تعداد معدودی اغتشاشگر در کشور رخ داد، جدا است و آن‌ها همچنان پای آنچه خون داده‌اند، ایستاده‌اند.

آذربایجان غربی؛ برائت از آشوبگران

پیش از ظهر امروز پنجشنبه مردم همیشه در صحنه و انقلابی مردم ارومیه با همراهی مسئولان و گروه‌های مختلف با برگزاری راهپیمایی اعتراض خود را نسبت به اقدامات آشوبگرانه اخیر اعلام کردند.

در این راهپیمایی که در واکنش به ناآرامی‌های اخیر با حضور پرشکوه مردم و مسئولان در ارومیه برگزار شد شرکت‌کنندگان با سردادن شعارهایی برائت خود را از آشوبگران اعلام کردند.

مردم و زن، پیر و جوان از همه گروه‌ها و اقشار مختلف با حضور در راهپیمایی حمایت خود را از حریم ولایت اعلام و مسیر تقاطع خیابان امام و عطایی تا میدان انقلاب را طی کردند.

حاضران در پایان با قرائت بیانیه اغتشاشات اخیر را محکوم و اعلام کردند همواره پاسدار خون شهیدان و حریم ولایت خواهند بود و اجازه تحرک به بدخواهان را نخواهند داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم پایانی راهپیمایی مردم ارومیه در محکومیت آشوبگران اظهار داشت: افرادی که در روزهای اخیر به تبعیت از ایادی استکبار در کشور دست به آشوب‌زده و پرچم مقدس ایران اسلامی را به آتش کشیدند معلوم است ایرانی نیستند این‌ها دشمن مملکت و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

امام‌جمعه ارومیه خطاب به نیروهای امنیتی و دستگاه قضا خواستار برخورد و شفاف‌سازی ماهیت این آشوبگران به مردم شد و اظهار داشت: اغتشاشات و فتنه این چندروزه اخیر همگی طرح و نقشه آمریکا و دشمنان خارجی بود که خنثی شد، مسئولان وظیفه‌دارند تا با تقویت تولید ملی با مفاسد اقتصادی مبارزه کنند.

امام‌جمعه ارومیه در ادامه از مسئولان و دولت خواست برای حل مشکلات پیش روی مردم به‌خصوص در بخش اقتصادی چاره‌اندیشی کنند و گفت: دولت و مسئولین نظام مقدس اسلامی باید عدالت محور عمل کرده و برای خواسته‌های مردم خود ارزش قائل باشند.

اصفهان؛ از محکومیت اقدامات اغتشاش‌گران تا تشییع شهید راه امنیت

راهپیمایی عظیم مردم اصفهان در محکومیت اقدامات آشوبگرانه از سوی اغتشاشگران، هم با حضور پرشور مردم از میدان امام حسین (ع) به‌سوی میدان انقلاب برگزار شد.

حضور چشمگیر جوانان انقلابی در این راهپیمایی، می‌تواند بسیاری از نقشه‌های شوم دشمنان در به انحراف کشیدن انتقادات مردمی به برخی مشکلات موجود در کشور را خنثی کند و پیام پشتیبانی مردم ایران به‌ویژه اصفهان از خط انقلاب را به همه دنیا مخابره کند.

همچنین مردم شهیدپرور شهرستان‌های فلاورجان و مبارکه همگام با دیگر شهرهای کشور با راهپیمایی علیه آشوبگران از اعمال آن‌ها برائت جستند.

راهپیمایی مردم مبارکه از ساعت ۱۰:۳۰ از میدان ولی‌عصر (عج) به سمت مسجد جامع این شهر با حضور گسترده و پرشور مردم انقلابی این شهرستان برگزار شد و مردم با شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل، مرگ بر فتنه‌گر، پیرو امر رهبر هستیم و بنرهای مختلفی که در دست داشتند، حمایت خود را از آرمان‌های نظام و انقلاب اعلام کردند.

فلاورجانی‌ها نیز امروز از ساعت ۹ صبح با حرکت از میدان انقلاب و خیابان امام خمینی (ره) به سمت میدان آزادی اقدامات اخیر آشوبگران در همراهی با دشمنان نظام را محکوم کردند.

راهپیمایی مردم در شهرستان‌های شهرضا، خمینی‌شهر، نجف‌آباد و لنجان علیه اغتشاشگران و آشوبگران با حضور حداکثری مردم دیروز برگزار شد و مردم شاهین‌شهر و برخی دیگر شهرستان‌ها نیز  امروز از ساعت ۱۵و ۳۰ دقیقه به راهپیمایی می‌پردازند.

همچنین امروز پیکر شهید شاه‌سنایی پس از تشییع باشکوه توسط مردم اصفهان در قطعه شهدای مدافع حرم در گلستان شهدا آرام گرفت. روز گذشته نیز مردم شهرستان نجف‌آباد ضمن حضور گسترده در راهپیمایی علیه آشوب‌گران، پیکر این پاسدار شهید ۳۰ساله را تشییع کردند.

شهید شاه‌سنایی از دوستان نزدیک شهید مدافع حرم محسن حججی سه روز پیش در شرایطی که به شکل داوطلبانه برای برقرار کردن آرامش و امنیت در نجف‌آباد حضور داشت به شکل ناجوانمردانه‌ای به دست اغتشاشگران به شهادت رسید. این شهید بزرگوار متأهل و دارای دو فرزند خردسال پسر بود.

اردبیل، خیابان‌های شهر مملو از جمعیت

ظهر پنج‌شنبه خیابان‌های اردبیل مملو از جمعیتی بود که برای اعلام انزجار و مخالفت با اغتشاشات اخیر در کنار هم گرد آمدند.

مردم اردبیل کوچک و بزرگ، پیر و جوان با طرح شعارهایی ازجمله «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «لبیک یا خامنه‌ای» با آرمان‌های نظام  انقلاب تجدید بیعت کرده و از اغتشاشات اخیر اعلام بیزاری کردند.

در این راهپیمایی که با حضور مسئولان استانی نیز همراه بود بار دیگر تبعیت از رهبری و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آسمان اردبیل طنین‌انداز شد.

مشت‌های گره‌کرده بار دیگر ترفند و دسیسه‌های دشمن را خنثی ساخت و مردم ولایی اردبیل این بار نیز اتحاد و انسجام خود را به نمایش گذشتند.

خراسان جنوبی، صحنه نمایش بصیرت انقلابی

مردم خراسان جنوبی اعم از پیر و جوان، کودک و خردسال هم در این راهپیمایی دست‌نوشته‌هایی با مضمون حمایت از ولایت‌فقیه را حمل کردند و بیان داشتند هیچ‌گاه اجازه دخالت بیگانه را در امور داخلی کشور نخواهند داد.

مردم بیرجند با شرکت در این راهپیمایی باشکوه ثابت کردند علی‌رغم مشکلات اقتصادی ذره‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب کوتاه نخواهند آمد.

اگرچه مسیر راهپیمایی امروز از میدان شهدا تا ابوذر شهر بیرجند پیش‌بینی‌شده بود اما خیل عظیم جمعیت موجب شد تا مسیر طولانی از میدان شهدا تا میدان قدس مردم حضورداشته باشند.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی پیش از ظهر پنجشنبه در پایان راهپیمایی مردم بیرجند علیه اغتشاشات اخیر اظهار داشت: ملت ایران با توکل بر خدا توانست بر همه فتنه‌ها و توطئه‌های دشمن در این چهل سال غلبه کند.

وی با اشاره به اینکه توکل به خداوند اراده‌ها را پولادین می‌کند و ناامیدی را از بین می‌برد، بیان کرد: وقتی ملتی به وظیفه خود در راه حق عمل کند، خداوند نیز اسباب و لوازم رسیدن به اهداف را برای او فراهم می‌کند.

وی افزود: دشمن خود تحریم اقتصادی را بر ملت ایران تحمیل کرد ولی در حال حاضر منافقانه برای مشکلات اقتصادی مردم اشک تمساح می‌ریزد.

خراسان رضوی، موج جمعیت تا حرم مطهر رضوی

راهپیمایی مردم مشهد در راستای حمایت از ولایت‌فقیه و محکوم کردن فتنه اخیر هم امروز از مبدأ میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

راهپیمایان در این مراسم با سر دادن شعارهای «مرگ بر فتنه‌گر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و«ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «با ولایت زنده‌ام»، حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام و بر تداوم مبارزه با استکبار جهانی تأکید کردند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر پنجشنبه در راهپیمایی محکومیت آشوب‌های اخیر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: سابقه ندارد در یک هفته دو اجتماع باشکوه با جمعیت مردمی برای دفاع از دین و انقلاب شکوهمند و میثاق ولایت در کشور برگزار شود.

سابقه ندارد در یک هفته دو اجتماع باشکوه با جمعیت مردمی برای دفاع از دین و انقلاب شکوهمند و میثاق ولایت در کشور برگزار شودوی افزود: این راهپیمایی‌ها جلوه‌ای از بصیرت آفرینی را به نمایش گذاشت و با همه وجود باید شاکر باشیم که این دل‌ها را عاشق انقلاب و عشق به شهیدان و دل‌بسته به ارزش‌های انقلاب قرار داد. 

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین مؤلفه‌های امنیت و قدرت ملی در ایران روحیه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی در عموم مردم به‌ویژه جوانان بوده است، ابراز کرد: ملت ایران و جوانان ایرانی آماده حضور در عرصه‌های مختلف در راه دفاع از این نظام و انقلاب بوده‌اند و اعتماد مردم به نظام مهم‌ترین پشتوانه کشور است.در فتنه ۸۸ تحلیل‌ها و سخنان دشمنان ذره‌ای در تغییر افکار و عقاید مردم تأثیر نگذاشت و این ملت، دشمن‌شناس خوبی هستند و هدف پلیدانه دشمن را به‌خوبی می‌شناسند. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز باز شدن گره‌ها و رفع مشکلات و رشد و توسعه را در گرو وحدت میان اُمت و ولایت در جامعه می‌بینیم، افزود: آشوب دشمن برای به انحراف کشیدن مردم است، اما این ملت آگاه و بصیر با بصیرت و دشمن‌شناسی و تنها با عشق به ولایت به فتنه پایان دادند و به‌واقع حماسه‌های ۹ دی‌ماه سال ۸۸ و ۱۴ دی‌ماه سال‌ ۹۶ پاسخ‌های کوبنده ملت ایران به بازی‌های سیاسی دشمنان اسلام، قرآن و ایران بود و این ملت هیچ‌گاه و حتی در سخت‌ترین شرایط کشور، راه و خط خود را از مسیر ولایت جدا نخواهند کرد. 

سیستان، اتحاد شیعه و سنی

مردم شهرستان زابل هم باوجود همه مشکلات در این منطقه بار دیگر گرد هم جمع شدند و خواستار برخورد جدی با عوامل تخریب و اغتشاش در کشور شدند.

نکته جالب‌تر اینکه باوجود همه مشکلاتی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد و با توجه به همه تلاش‌هایی که گروه‌های معاند ازجمله منافقین و گروهک‌های تروریستی از ابتدای بروز این ناآرامی‌ها تاکنون انجام دادند، خوشبختانه حتی یک شیشه نیز در این استان نشکسته است و مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بار دیگر نشان دادند که بی‌دلیل نیست که این منطقه را پایتخت وحدت ایران اسلامی می‌نامند.

نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این‌گونه اقدامات خرابکارانه و ایجاد اغتشاش نه‌تنها در جمهوری اسلامی بلکه در هیچ  کجای دنیا پذیرفتی نیست.

مولوی نذیر احمد سلامی افزود: اگر عده‌ای خواسته و مطالبه‌ای دارد نباید دست به تخریب اموال عمومی بزند بلکه باید مطالبات خود را از راه قانونی پیگیری کنند.

وی با تأکید بر اینکه همگان باید از تخریب اموال عمومی و ضایع کردن حق‌الناس خودداری کنند، ادامه داد: چنین حرکاتی در هیچ دین، آیین و قانونی مجاز نیست و اگر کسی مطالباتی دارد باید از راه قانونی آن را پیگیری کند.

در جریان اتفاقات اخیر عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب از اعتراض مسالمت‌آمیز مردم سوءاستفاده کردند و با همراهی دشمنان دست به اغتشاش و آشوب زدندهمچنین امام‌جمعه اهل سنت میرجاوه اظهار داشت: در جریان اتفاقات اخیر عده‌ای از افراد سودجو و فرصت‌طلب از اعتراض مسالمت‌آمیز مردم سوءاستفاده کردند و با همراهی دشمنان دست به اغتشاش و آشوب زدند.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور با تأکید بر اینکه ایجاد اغتشاش و فتنه‌گری ازنظر علمای دین محکوم است، افزود: در جمهوری اسلامی ایران دستورات و احکام دینی و قرآنی حاکم است از همین رو باید از جان و مال و آبروی مسلمین حفاظت شود.

وی با اشاره به اینکه آشوبگری و اغتشاش با احکام اسلامی متضاد است، ادامه داد: مردم مسلمان ایران باید آگاه باشند تا دشمنان از این شرایط سوءاستفاده نکنند.

فارس، وحدت اصلاح‌طلب و اصولگرا

پیش از ظهر پنجشنبه در حالی میدان نمازی و میدان دانشجوی شیراز مملو از جمعیت شد که به‌راحتی می‌توانستیم وحدت و اتحاد را در حضور مردم مشاهده کنیم.

پیر و جوان، زن و مرد، اصلاح‌طلب و اصولگرا یک‌صدا فریاد «مرگ بر آمریکا» و «جانم فدای رهبر» را سر دادند تا حماسه‌ای دیگر در جریان راهپیمایی وحدت ملی و بیعت با ولایت شکل گیرد.

هرچند که مردم با بصیرت شیراز طی چند شب گذشته نشان دادند که مسیر آن‌ها با اغتشاشگران متفاوت است اما صبح امروز ثابت کردند که مانند گذشته دفاع از نظام و ولایت برای آن‌ها اولویت است و در این راستا در مقابل هیچ‌کس کوتاه نخواهند آمد.

اما یکی از حاضرین در مسیر راهپیمایی درحالی‌که دست فرزند خود را گرفته بود در پاسخ به سؤالی در خصوص دلیل حضور در این مراسم، گفت: مشکل اقتصادی داریم و گرانی زیاد است اما قرار نیست که نظام را فراموش کنیم.

رحمان رمضانی ادامه داد: هراندازه که مشکل داشتیم اگر حرف از نظام و ولایت باشد در صحنه حاضر می‌شویم و به دشمن خارجی و اغتشاشگران داخلی اجازه حرکت نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه اگر به‌فرمان رهبری عمل شود مشکلات اقتصادی نیز برطرف خواهد شد و دیگر گلایه‌ای باقی نمی‌ماند، یادآور شد: اگر هم نگرانی اقتصادی وجود داشته باشد اجازه دخالت به بیگانه را نمی‌دهیم.

یاسوج، تجدید بیعت امت

مردم بصیر و ولایت مدار شهر یاسوج هم طی یک راهپیمایی، با محکومیت اغتشاشات اخیر، با آرمان‌های امام و انقلاب تجدید پیمان کردند.

جمعیت زیادی از مردم شهر یاسوج به نحو خودجوش خود را به مرکز شهر رسانده و اغتشاشات اخیر را محکوم کرده و به راهپیمایی پرداختند.

در این راهپیمایی حضور پرشور اقشار مختلف مردم به چشم می‌خورد. جمعیت از مناطق مختلف شهر به هم پیوستند و در مرکز شهر یاسوج علیه استکبار جهانی، کشورهای فتنه‌گر و اغتشاشگران شعار دادند و حرکت آن‌ها را محکوم کردند.

در این مراسم آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان به ایراد سخنرانی پرداخت.

مازندران، پاسخ دندان‌شکن به آشوب

صبح پنجشنبه راهپیمایی پرشور مردم برخی شهرهای مازندران در پاسخ به آشوب‌های اخیر و اغتشاشات فتنه گران برگزار شد و مردم ولایتمدار استان بار دیگر با آرمان‌های نظام مقدس اسلامی تجدید میثاق کردند.

راهپیمایی خودجوش با حضور گسترده مردم در برخی شهرهای مازندران ازجمله چالوس و بابل برگزار شد و شهروندان مازندرانی خواهان برخورد قاطع با عوامل آشوب‌های اخیر در کشور شدند.

شهروندان مازندرانی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی خواهان تدبیر و رفع این مسائل از سوی دولت شدند و درعین‌حال تأکید کردند مطالبات و خواسته‌ها باید از طریق قانونی بازگو و بیان شود و خسارت به اموال عمومی و بیت‌المال مورد تأیید نخواهد بود.

بنابراین گزارش طی هفته جاری، در شهرهای مختلف کشور راهپیمایی اعتراض‌آمیز و تجمع‌های خودجوش در راستای محکوم کردن آشوب‌ها و ناآرامی‌های اخیر با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

تصاویری از راهپیمایی امروز در استان‌های مختلف

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.