۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 582594

دی ماه افتخارآفرین مردم مشهد الرضا

حجت الاسلام گنابادی نژاد

در یک هفته دو راهپیمایی بزرگ در مشهد برگزار شد و این تجربه در کشور و سایر کشورها شاید کمتر اتفاق افتاده باشد که البته حکایت از ظرفیت بالای مردم انقلابی و متدینی است که در این شهر وجود دارد و لازم است بیش از گذشته به این ظرفیت توجه و اهتمام لازم صورت پذیرد.

دی ماه افتخارآفرین مردم مشهد الرضا

قدس آنلاین- امام خمینی: «همه نیروها، همه قدرت ها در هرجا هستند، محتاج به توجه خاص حضرت رضا- سلام الله علیه-هستند ... و من امیدوارم که انشاءالله تعالی به برکت آن آستان مقدس، جمهوری اسلامی همان طوری که تاکنون پیروزمندانه پیش رفته است از این به بعد هم پیش برود»
در روز پنجشنبه مورخ ۷/۱۰/۹۶ گروهی از مردم برای بیان و طرح مشکلات اقتصادی و معیشتی خود در میدان شهدا مشهد جمع شدند و با تجمع و طرح شعارهایی، مطالبات خود را طرح کردند اگرچه این تجمع با اخذ مجوز نبود و از این جهت دارای اشکال قانونی است، ولی نباید اصل بیان مشکلات مردم را منکر شد و حتماً در نظام اسلامی یکی از وظایف مسئولان داشتن گوش شنوا برای مطالب و مشکلات مردمی است. متأسفانه در فاصله کوتاهی جمع و نظرات مردمی مورد سوءاستفاده دشمن و مزدوران آنها واقع شد و به هیچ وجه مورد رضایت مردم نبود و تناسب با شأن و جایگاه مشهد و ارزش های اسلامی و انقلابی نداشت. اما در هفته ای که گذشت حد فاصل ۹ دی ماه تا ۱۴ دی ماه، شهر امام رضا علیه السلام بسیار قابل توجه بود و حائز اهمیت و از منظرهای مختلف افتخارآمیز شد.
۱-در یک هفته دو راهپیمایی بزرگ در مشهد برگزار شد و این تجربه در کشور و سایر کشورها شاید کمتر اتفاق افتاده باشد که البته حکایت از ظرفیت بالای مردم انقلابی و متدینی است که در این شهر وجود دارد و لازم است بیش از گذشته به این ظرفیت توجه و اهتمام لازم صورت پذیرد.
۲-اگرچه اولین اجتماع در مشهد بود ولی امنیت و آرامش از همه جا زودتر در مشهد ایجاد شد و لازم است از همه خادمان امنیت: نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، اطلاعات، دستگاه قضایی و گروه های مردمی که در بازگشت امنیت سعی و نقش آفرینی داشتند، تشکرکرد و خدا قوت گفت.
۳- مردم که خیلی سریع صف خود را از دشمن و آشوب گران جدا ساختند حکایت از باور و علاقه آنها به کشور و آبادانی میهن اسلامی و نفرت و انزجار از دشمن و ضد انقلاب دارد و باید این اقدام سریع و باور ارزشمند را به دیده تحسین نگریست.
۴- سرعت بالای دشمن در مداخله و حضور در این ماجرا و استفاده حداکثری از فضای مجازی و سایر طراحی ها و سازماندهی اجتماعی، زنگ هشداری برای مراقبت های لازم و بویژه برنامه ریزی های جدید در پیشگیری هایی که برای آینده لازم است در حفظ امنیت و حقوق و منافع مردم مورد توجه و تأکید قرار گیرد.
۵- به هیچ عنوان نمی توان از گسترش بی رویه و عدم کنترل و نظارت بر فضای مجازی موجود دفاع و حمایت کرد، آنچه در این روزها مشاهده شد صرفاً برخی از آثار و کارکردهای منفی و مضر فضای مجازی بود که در امنیت و آرایش ضد انقلاب ظهور و بروز پیدا کرد. قدری  بیشتر تأمل شود، می ببینیم این ابزار و ماشین پیچیده در چه سطح و عمقی هجمه و آسیب های مورد نظر را به جوانان، زنان و خانواده و جامعه ما وارد ساخته و نتایج و پیامدهای آنها در کدام زمان و مکان و عرصه ظهور و بروز پیدا خواهد کرد. مسئولان محترم برای برنامه ریزی و نظارت در فضای مجازی نسبت به باور و آرامشی که دارند، تجدیدنظر کنند.
۶-امام خمینی(ره) فرمودند: «مردم ولی نعمت ما هستند» و مقام معظم رهبری فرموده اند: «من به همه مسئولان کشور بارها گفته ام: بزرگترین مبارزه با آمریکا خدمت به این مردم است، هر که می خواهد با آمریکا مبارزه اساسی بکند باید به این مردم خدمت کند هر که می خواهد با دشمنان این ملت مبارزه عملی کارآمد کند، با فساد مبارزه کند، ابزارهای دشمن در درون کشور و نظام عبارت است از فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی، ما باید با این ها مبارزه کنیم. این وظیفه دولت و مجلس و قوه قضاییه و همه ارکان نظام است به مردم خدمت کنند، با مفسد مماشات نکنند، فساد را در بدنه دستگاه های حکومت به هیچوجه نپذیرند و تحمل نکنند این بزرگترین خدمت است» تجدیدنظر در عیار خدمت و بازنگری در روند خدمتگزاری دستگاه ها و مدیران ارشد مسئول از مهمترین پیام های این روزهاست و باید مراقبت کرد که مطالبات مردمی و وظیفه خدمت به فراموشی سپرده نشود.
۷- پیشینیه مشهد در دی ماه سابقه در سال ۵۷ دارد که در روز ۹ و ۱۰ دی با حضور و مبارزه در مقابل رژیم پهلوی و نقش ممتازی که حضرت آیت الله خامنه ای در این روز داشتند، مردم و شهر مشهدالرضا، افتخارآفرین شدند و در فاصله کوتاهی پیروزی بزرگ ۲۲ بهمن را به دنبال داشت، در سال ۸۸ و فتنه ای که ضربه ای فراوانی را به مردم و کشور تحمیل کرد باز مشهد و مردم این شهر درخشیدند و در دو روز ۸ و ۹ دی ماه آفتخار آفریدند، خدا رحمت کند مرحوم آیت الله طبسی و سخنرانی حماسی و تعیین کننده ای که در ۸ دی ماه از ایشان به یادگار مانده است و این افتخار ادامه یافت تا هفته ای که گذشت.
۸- بدون تردید روزهای سختی بود و آنچه از آن گذشته ایم و آنچه به آن رسیده ایم بدون تردید از عنایات حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام است، که باید شاکر بر آستان حضرتش باشیم و تلاش و همت همه کسانی که  دلبسته حضرت می باشند و نگذاشتند شهر امام رضا از مدار ارزش ها و نمادها و نشان های حریم رضوی دور شود و فاصله بگیرد. سهم و نقش عمارگونه عالم انقلابی آیت الله سید احمد علم الهدی در رأس همه خادمان مشهدالرضا بود که خدا وجود ایشان را حفظ کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.