گیلان - مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان از مصرف یک میلیارد و ۴۸۸ میلیون مترمکعب گاز در پاییز امسال خبر داد.

افزایش مصرف گاز در بخش نیروگاهی گیلان

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گیلان، حسین اکبر با اعلام این خبر اظهار داشت: مصرف گاز در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۲ درصد افزایش داشته است که با توجه به جذب مشترکین جدید و البته در مقابل آن افزایش ۱۶ درصدی دمای هوا، آماری قابل قبول می باشد.

مهندس اکبر علت اصلی افزایش مصرف گاز در پاییز امسال را تزریق بالغ بر ۱۰۰ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به بخش های نیروگاهی و صنعتی عنوان نمود و اظهار داشت: در بخش های نیروگاهی و صنعتی علیرغم اعمال محدودیت به نیروگاه ها در برخی از روزهای سرد توسط دیسپچینگ شرکت ملی گاز، روند مصرف گاز رشد نسبی و منطقی ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با قدردانی از مشترکین محترم خانگی و تجاری بجهت مدیریت مصرف گاز گفت : مصرف گاز در بخش های خانگی و تجاری به ترتیب ۱۸ و ۲۰ درصد کاهش یافته و این در حالی است تعداد  ۵۳ هزار مشترک جدید به مشترکین خانگی و تجاری در استان افزوده شده است.

حسین اکبر گفت: افزایش مصرف گاز در حوزه نیروگاهی و صنعتی و کاهش آن در حوزه مشترکین خانگی و تجاری در راستای استفاده مطلوب از نعمت گاز بسیار ارزشمند است و بدین منظور از کلیه مشترکین خانگی و تجاری که با رعایت دمای آسایش  (۱۸ الی ۲۱ درجه) گاز را بصورت بهینه مصرف می کنند تشگر و قدردانی می نمایم.

وی با اعلام این موضوع که هم اکنون ۹۶ جایگاه CNG  در استان مشغول به کار هستند گفت: در بخش حمل و نقل و CNG در پاییز امسال بالغ بر  ۷۷ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در پایان گفت: ظرفیت مصرف گاز در گیلان در حدود ۷ میلیارد مترمکعب برآورد می شود که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری این حجم گاز را بصورت ایمن و پایدار به حوزه های مختلف مشترکین تحویل نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.