بجنورد- استاندارخراسان شمالی گفت: سال آینده همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پوشش صددرصدی شبکه دیجیتال استان را شاهد خواهیم بود.

تحقق پوشش صددرصدی دیجیتال صداوسیمای خراسان شمالی تا سال آینده

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا صالحی در نشستی با معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صداوسیما در محل صداو سیمای مرکز استان اظهار داشت: پوشش صددرصدی شبکه دیجیتال برای ما حائز اهمیت است و در این مسیر باید درصدد تقویت صداوسیمای استان باشیم زیرا این موضوع می تواند در ایجاد روحیه نشاط در مردم تاثیر گذار باشد و برای رسیدن به این هدفگذاری نیز باید راهکارهای لازم اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: بدون تبلیغات نمی توان کاری را انجام داد و از این منظر پشتیبان رسانه ملی به ویژه صداوسیمای استان هستیم و حمایت های لازم را خواهیم داشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود با توجه به اظهارات یکی از مدیران صداوسیمای استان در باب اینکه ۱۴۸ فرستنده دیگر برای رسیدن به پوشش صددرصدی شبکه دیجیتال استان نیازمند است، افزود:برای رسیدن به این هدف مهم یک سوم اعتبار این حوزه را تامین خواهیم کرد و مابقی اعتبارات را نیز سازمان صداوسیما تقبل کند تا بتوانیم سال آینده جشن پوشش صددرصدی شبکه دیجیتال استان را شاهد باشیم.

صالحی خراسان شمالی را استانی توانمند معرفی کرد و افزود:در کنار تمام این توانمندی ها،تولید کنندگان استان به خوبی نتوانسته اند با تولیدات خود این استان را در کشور معرفی کنند و این در حالیست که ما از تولید کنندگان حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خراسان شمالی در سطح کشور شناخته شده نیست لذا تمام مدیران در شناساندن و معرفی این استان باید کوشا باشند زیرا امکانات و توانایی های خوبی همچون گیاهان دارویی و انرژی خورشیدی داریم.

معاون توسعه و فناوری فضای رسانه ای سازمان صداو سیما نیز در این نشست اظهار داشت: ما بر توان نیروها و شرکت های داخلی باید تکیه کنیم که اگر اینگونه نبود پوشش ۹۱درصدی دیجیتال کشور قابل دسترسی نبود.

رضا علیدادی خاطرنشان کرد: پوشش دیجیتال کشور ۹۱درصد است اما این رقم در استان خراسان شمالی ۸۸درصد و کمتر از میانگین کشوری است که برای حل این مشکل نیازمند همت تمام مدیران هستیم ضمن اینکه این آمادگی را هم داریم تا برای رسیدن این درصد به رقم بالاتر از میانگین کشوری تلاش کنیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود یکی از مشکلات در صداوسیما را نامتناسب بودن تولیدات با نیازهای مردم و مطابق با استانداردها ذکر کرد و افزود:باید در این حوزه برنامه ریزی های دقیق تر و راهکارهای مناسب تری اتخاذ شود هر چند که در بحث پوشش شبکه های دیجیتالی و فرستنده های تلویزیونی در دنیا حرف های بسیاری برای گفتن داریم.

علیدادی قول مساعد برای تخصیص بودجه کافی برای خراسان شمالی به ویژه در حوزه تجهیزات و ساخت استودیو را داد و تصریح کرد: صداوسیما به دنبال تحقق اهداف کشور ، نظام و مطالبات مردمی است.

وی تصریح کرد: برای این که بتوانیم پیام خود را به درستی به مردم منتقل کنیم، کیفیت بالای برنامه ها برای ما بسیار حائز اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم در این جلسه مدیر کل صداوسیمای استان را فردی توانمند با قابلیت شناخت ظرفیت های استان معرفی کرد و اظهار داشت:با نگاه روشن مدیرکل صداوسیمای استان به تمامی مسائل، شاهد آینده خوبی برای این حوزه هستیم.

مهرداد ابراهیمی خاطرنشان کرد:موضوع ۲۴ ساعته شدن شبکه اترک را به فال نیک می گیریم اما در این مسیر باید با تزریق منابع مالی کافی درصدد تقویت صداوسیما و ارتقای کیفیت برنامه ها باشیم.

وی خواستار حضور کارگردانان، تهیه کنندگان و مجریان توانمند و حرفه ای کشور در این استان شد و افزود: با حضور این افراد و اجرای برنامه، می توانیم شاهد ایجاد روحیه نشاط در بین مردم استان و بهره مندی از توانمندی های آنان باشیم.

ابراهیمی بیان کرد: آسیب در استان های مرزی و کمتر توسعه یافته بیشتر از دیگر استان هاست لذا باید نگاه جدی تر به مساله بودجه داشته باشیم ضمن این که صداوسیمای استان هم می تواند با تولیدات خود این سطح از آسیب ها را به حداقل برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.