قزوین_ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: تأمین مسکن به عنوان یکی از نیازهای ضروری و دارای هزینه بالا ضرورتی انکاناپذیر برای خدمت به مددجویان است.

تأمین مسکن برای مددجویان ضرورتی غیرقابل انکار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی استان قزوین، مدیران کل راه و شهرسازی و کمیته امداد استان قزوین در نشست مشترک پیش از ظهر روز شنبه، راه‌های همکاری برای تأمین مسکن مددجویی را بررسی کردند.

 مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این نشست با تقدیر و تشکر از همراهی‌های اداره کل راه و شهرسازی بیان کرد: بخشی از مددجویان تحت حمایت فاقد مسکن هستند که برساس اولویت بندی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا این افراد را صاحب خانه کنیم.

مجید مؤمنی ادامه داد: بخش قابل توجهی از افراد فاقد مسکن به دلیلی همچون دوری از قزوین، هزینه‌های ایاب و ذهاب و همچنین دوری از اقوام امکان و تمایل سکونت در شهرک مهرگان را ندارند.

وی افزود: درخواست داریم علاوه بر شهرک مهرگان در داخل شهر قزوین، الوند، آبیک و تاکستان هم این امکان فراهم شود تا بتوانیم مددجویان را صاحب خانه کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین عنوان کرد: خانواده‌های تحت حمایت این نهاد ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند و هدف ما از تأمین مسکن آنها توانمندسازی است چراکه مسکن بخش قابل توجهی از هزینه زندگی آنها را دربر می‌گیرد.

مؤمنی اظهارکرد: هدف ما در تأمین مسکن تنها تحویل یک سرپناه نیست بلکه به دنبال آن هستیم که مسکنی را تهیه و به مددجویان تحویل دهیم که هم به لحاظ استحکام بنا و تجیهیزات از استاندارهای لازم برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: در واقع نباید به گونه‌ای باشد که ما با پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی مسکنی را تحویل مددجو دهیم که دارای مشکلات فراوان باشد.

در ادامه مدیرکل مسکن و راه و شهرسازی استان قزوین گفت: براساس تفاهم نامه همکاری میان کمیته امداد و وزارتخانه، در سطح استانی آمادگی همکاری با این نهاد را داریم.

مسعود حق لطفی ادامه داد: در حال حاضر در شهرک مهرگان ۷۰۰ واحد مسکونی بدون متقاضی داریم که در صورت معرفی مددجویان کمیته امداد، این آمادگی وجود دارد تا با انجام فرایند اداری و مالی، نسبت به تخصیص تسهیلات بانکی و تحویل واحد مسکونی اقدام می‌شود.

وی یادآورشد: برای شهرک مهرگان پیش بینی ۱۱۰ هزار نفر جمعیت شده است که این شهرک در رتبه بندی کیفی وزارتخانه رتبه دوم کشوری را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.