گناباد-مردم چهار روستای بخش مرکزی شهرستان گناباد تاکنون از خدمات رایگان کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد بهره‌مند شده‌اند.

بهره‌مندی ۲۳۴ نفر از خدمات کلینیک سیار دندانپزشکی گناباد

به گزارش  قدس آنلاین، دکتر علی رمضانی  کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفتگو با خبرنگارما با بیان اینکه در راستای اجرای طرح تحول سلامت در حوزه دندانپزشکی، ارائه خدمات در این بخش نسبت به قبل از اجرا بهبود یافته است، اظهار کرد: با توجه به کم‌برخورداری برخی روستاها، طرح آمبولانس دندانپزشکی ایده خوبی برای ارائه خدمات دندانپزشکی است چراکه خدماتی همچون آموزش بهداشت، کشیدن دندان‌های غیر قابل نگهداری، جرم‌گیری و بروساژ، فلورایدتراپی، فیشورسیلانت و ترمیم دندان در حد تاج می‌تواند کمک بزرگی به روستائیان به ویژه در مناطق محروم کند.

وی با اشاره به اینکه با اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی به مناطق محروم روستایی شهرستان‌های گناباد و بجستان، خدمات رایگان دندانپزشکی به مردم ارائه می‌شود، تصریح کرد: ارتقاء سطح سلامت دهان و دندان به خصوص در افراد ساکن در روستاها که رفت و آمد آنها به شهر با مشکلاتی مواجه است، از مهمترین اهداف راه‌اندازی این کلینیک سیار است.

کارشناس مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: این کلینیک تا کنون در قالب ده روز کاری در روستاهای رحمت‌آباد، نوده‌پشنگ، چاه میغانی و دلویی حضور یافته است.

دکتر علی رمضانی با بیان اینکه ۲۳۴ نفر از روستائیان در این مدت از خدمات کلینیک سیار دندانپزشکی بهره‌مند شده‌اند، ابراز کرد: ۱۲۲ مورد ترمیم دندان، ۶۶ فیشور سیلانت، ۱۰۰ کشیدن دندان، ۵۷ مورد معاینه و یک مورد جرم‌گیری و بروساژ از جمله خدماتی است که در این مدت در کلینیک سیار دندانپزشکی دانشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به بازدید دکتر باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از نحوه ارائه خدمات در این کلینیک سیار، اظهار امیدواری کرد که به همت دندانپزشکان خیر مقیم شهرستان یا سایر دندانپزشکان گنابادی ساکن در سایر نقاط کشور، بتوانیم از این ظرفیت ایجادشده در جهت ارائه هرچه بهتر و بیشتر خدمات دندانپزشکی به روستائیان عزیز استفاده کنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.