کرج- رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با اشاره به اینکه قانونگذار وظایف و مسئولیت های مدیریت پسماند را برعهده سازمانی به همین نام گذاشته شده است، گفت: چرا برخی قرارداد های این سازمان باید در جای دیگری صورت بگیرد.

عقد قراردادهای مدیریت پسماند کرج در بیرون از سازمان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی کرج صبح امروز یکشنبه با حضور نمایندگان منتخب مردم در صحن علنی شورا برگزار شد.

درنطق پیش از جلسه رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج با اشاره به اینکه بنده به عنوان ناظر سازمان مدیریت پسماند هستم، خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماند با استناد به ماده ۸۴ شهرداریها و ماده ۱۰ ‌مدیریت پسماند تشکیل شده است و این سازمان وظایف متعددی دارد.

حسین محمدی افزود:  بر اساس این قانون وظایف این سازمان اعم از آموزش همگانی، جمع آوری، پردازش‌ و بازیافت به شکل شفاف مشخص شده است.

وی با بیان اینکه با مصلحت مدیریت قبلی شهرداری بخشی از عملیات پسماند از این سازمان منفک شده و به شهرداری انتقال داده شده است، افزود: وقتی قانونگذار وظایف مدیریت پسماند را بر عهده سازمانی به همین نام گذاشته شده است، چرا قرارداد های سازمان پسماند باید در جای دیگری صورت بگیرد.

محمدی افزود: در سطح شهر اشخاصی با چرخ دستی اقدام به بازیافت زباله ها می کنند و این در حالی است که خود شهرداری آنها را ساماندهی کرده است.

محمدی با بیان اینکه در غالب پیمانکاری ها ،شهرداری این امور را به بخش خصوصی واگذار کرده است، گفت: قراردادی که در سال ۹۳ شهرداری و سازمان مدیریت پسماند داشته است مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ تومان هزینه کرده است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه  یک قرارداد ۳ ساله با ۵۰ درصد تخفیف بدون رعایت تشریفات قانونی امضا شده است، افزود: با امضای این قرارداد ۴ تا ۵ میلیارد تومان به شهرداری خسارت وارد شده است.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج در پایان با طرح چند سوال افزود: فرآیند انتخاب این شرکت چگونه بوده است؟ سهامداران چه کسانی هستند و آیا گواهی صلاحیت دارند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.