اصفهان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بسترهای لازم  برای توسعه گردشگری مذهبی در استان مهیا است و اداره اوقاف و امور خیریه نیز با تلاش و پیگری‌هایی که انجام داده است با کمک خیران و نیکوکاران توسعه این اماکن مقدس را به صورت جدی دنبال می‌کند.

بسترهای لازم توسعه گردشگری مذهبی در استان اصفهان مهیا است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار داشت: همواره در راستای توسعه حرم مطهر امامزادگان و همچنین ترویج فرهنگ وقف و احیای موقوفات در استان اصفهان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وی افزود: در سال جاری پروژه‌های عمرانی متعددی برای توسعه امامزادگان عظیم‌الشان در استان اصفهان افتتاح شده است که می‌توان به افتتاح هتل، درمانگاه و مجموعه تجاری امامزاده آقا علی عباس(ع) اشاره کرد. این فعالیت‌ها با هدف پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی انجام شده و به صورت جدی نیز توسط ادارات اوقاف و امور خیریه پیگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به خشکسالی سال‌های اخیر در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان اصفهان بسیاری از موقوفات زمین‌های کشاورزی هستند و به خاطر خشکسالی که پیش آمده بدون استفاده شده‌اند اداره کل اوقاف استان نیز با هدف احیای موقوفات و همچنین برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش احیای کاروانسراها و آب انبارها را با کاربری گردشگری در دستور کار قرار داد که تاکنون برای احیای ۱۴ کاروانسرا و آب انبار با بخش خصوصی قرارداد امضاء شده است.

صادقی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان ۷۱۸ بقعه متبرکه و امامزاده جلیل‌القدر وجود دارد و سعی بر این است که بقاع متبرکه به اماکن فرهنگی تبدیل شوند که تاکنون نیز بسیاری از این اماکن به قطب فرهنگی تبدیل شده و برنامه‌های بسیاری نیز انجام شده است.

وی افزود: زمینه برای توسعه گردشگری مذهبی در استان مهیا است و اداره اوقاف و امور خیریه نیز با تلاش و پیگری‌هایی که انجام داده است با کمک خیران و نیکوکاران توسعه این اماکن مقدس را به صورت جدی دنبال می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.