یزد - استاندار یزد گفت: فقط ۴۳ مورد از ۵۷۴ طرح ایجاد اشتغال فراگیر استان نهایی شده که باید بررسی شود دلیل کم‌کاری و کوتاهی در این زمینه چه بوده است.

کمتر از ۱۰درصد طرح های اشتغال فراگیر نهایی شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمود زمانی قمی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان اظهارداشت: همه باید  همت خود را صرف حل مشکل بیکاری کنند، و به ‌هیچ ‌عنوان وعده کاهش نرخ بیکاری با درصد نخواهم داد، زیرا این مساله غیرقابل ‌پیش‌بینی است و تمام تلاش خود را به کار خواهم بست.
وی افزود: بخش خصوصی را باید آزاد گذاست تا بخشی از مشکل حوزه اشتغال استان رفع شود، بخش خصوصی این توانایی را دارد، اقداماتی را انجام دهد، ما باید نظارت و راهبری داشته باشیم.
رئیس کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه مهاجرت نیروهای اشتغال استان‌های دیگر و نیز حضور اتباع خارجی ، وضعیت استان را در حوزه اشتغال به این وضع رساند، گفت : در حوزه اشتغال دانش آموختگان هم باید به سمت صنایع نوین و «های تک» برویم و بتوانیم آن‌ها را جذب بازار کارکنیم.
زمانی قمی با بیان اینکه امکان توانایی ملاقات حضوری با همه افراد فراهم نیست، و نمی‌توان ساعات شبانه‌روز را افزایش داد، تصریح کرد: اتاق ‌های فکر استان، مجموعه ‌های دلسوزی هستند که در استان تلاش می‌کنند، آنها باید نسبت به برخی موارد حساسیت بیشتری داشته باشند و کار کنند.
وی با تشریح ظرفیت و مزیت اشتغالزایی استان در حوزه گردشگری افزود: قطعا چند نشست ستاد اقتصاد مقاومتی را به حوزه گردشگری اختصاص خواهیم داد و در شهرستان‌ها نیز نشست هایی خواهیم داشت لذا فرمانداران طرح های مورد نیاز نشست را آماده کنند و با دسته‌بندی مشکلات، موارد مهم را مطرح و پس از حل آن به موارد بعدی رسیدگی کنند.
رئیس کارگروه اشتغال استان خاطرنشان ساخت : اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری به نسبت کم‌ هزینه‌تر از سایر بخش‌هاست؛ وبخش گردشگری از مزیت های یزد در حوزه اشتغالزایی است که با ثبت جهانی بخشی از بافت تاریخی این شهر انتظار می‌رود بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
زمانی قمی تصریح کرد: در کشور تصمیمات خوبی در حوزه اشتغال به ‌ویژه برای اصناف در خصوص پرداخت تسهیلات گرفته ‌شد، لذا بانک‌های استان در این زمینه با اندکی حساسیت در راستای حمایت از تولید کار کنند.
رئیس کارگروه اشتغال استان افزود: صنوف تولیدی استان قابل ‌شناسایی هستند و کسانی که درخواست بازسازی و نوسازی دارند، در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کنند تا گامی در راستای اشتغال‌زایی استان بردارند.
استاندار خاطرنشان ساخت: بانک‌ها آمادگی داشته باشند و برای پرداخت وام حوزه اشتغال حساسیت بیشتری نشان دهند تا کار با سهولت پیش رود و در حوزه رونق تولید و سایر بخش‌هایی که ابزار و امکانات در اختیار است، وظایف خود را به ‌درستی انجام دهیم و به کارشناسان نیز ابلاغ کنیم تا کار با سرعت و صحت بیشتری پیش برود.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.