سمنان- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان از شناسایی پیکر مطهر یکی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس شهرستان شاهرود در تفحص‌های اخیر خبر داد و گفت: این شهید بعد از ۳۵ سال به آغوش خانواده بازمی‌گردد.

شهیدی که بعد از ۳۵ سال به آغوش خانواده بازمی‌گردد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسن فریدون در گفت‌وگویی با اشاره به مشخصات این شهید والامقام اظهار داشت: «حجت‌الله خانلرخانی» شهیدی است که به‌تازگی در تفحص پیکرشان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این شهید اهل شهرستان شاهرود است افزود: شهید خانلرخانی در سال ۱۳۶۰ و در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با اشاره به اینکه شهید خانلرخانی در این عملیات جاویدالاثر شد اضافه کرد: خدا را شاکریم که بعد از ۳۵ سال دوری پیکر پاک این شهید به خانه بازگشته و چشم مردم استان به نور ایشان منور می‌شود.

 فریدون با اشاره نحوه شهادت این شهید والامقام گفت: شهید خانلرخانی در سال ۶۰ بر اثر اصابت گلوله دشمن به گلو مجروح شده و در ادامه با برخورد گلوله تانک به آمبولانس حامل ایشان به فیض شهادت نائل شد.

وی با بیان اینکه پیکر این شهید به‌زودی به زادگاهش بازمی‌گردد تصریح کرد: مراسم تشییع و خاک‌سپاری این شهید بزرگوار پس از انتقال پیکر پاک این شهید به شاهرود انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان با بیان اینکه خبر شناسایی پیکر پاک این شهید به خانواده ایشان داده‌شده است به زمان احتمالی برگزاری مراسم تشییع و خاک‌سپاری این شهید والامقام اشاره کرد و افزود: مراسم تشییع شهید خانلرخانی احتمالاً در اواخر این هفته در شاهرود انجام می‌شود.

فریدون افزود: پیکر آسمانی این شهید والامقام ۸ سال دفاع مقدس پس از تشییع در میان مردم شهیدپرور شاهرود در این شهرستان آرام می‌گیرد تا مرهمی بر دل بی‌قرار خانواده چشم‌انتظار خود باشد

 شهید «حجت‌الله خانلرخانی» اهل روستای قاسم‌آباد شاهرود بود که از سوی تیپ ۱۴ امام حسین (ع) به عملیات اعزام شد و در سال ۱۳۶۰ و در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.