مشهد- سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: طی ۹ ماهه امسال ۸۷.۵ میلیون دلار کالا و تولیدات غیر نفتی از بازارچه های مرزی استان صادر شد.

صادرات ۸۷.۵ میلیون دلاری از بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۸۷.۵ میلیون دلار کالا و تولیدات غیر نفتی از بازارچه های مرزی استان صادر شد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: این صادرات از نظر وزنی هفت درصد و از نظر ارزشی رشد هشت درصدی نسبت به همین زمان درسال قبل داشته است.

وی حجم این صادرات را از نظر وزنی ۲۰۷ هزار تن و از نظر ارزشی ۲۵۷ هزار تن بیان کرد گفت: در استان دو بازارچه دوغارون و باجیگران فعال است.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: عمده صادرات انجام شده از طریق بازارچه باجگیران شامل فرش، موکت، مصنوعات آلومینیومی،کفش، پوشاک بوده و از بازارچه دو غارون هم بیشتر میوه و تره بار ،مصالح ساختمانی ،مواد غذایی ،ظروف ، آهن آلات و مواد شیمیایی صادر شده است.

رسولیان هم اکنون در این دو بازار حدود ۵۰۰ نفربه صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال دارند که عمده اشتغال مستقیم مربوط به بازارچه دوغارون و ۹۵  مورد هم مربوط به باجیگران است.

وی افزود: علاوه بر اشتغال ایرانیان در این بازارچه روزانه به طور متوسط ۳۱۸ ترکمن وارد بازارچه باجیگران شده و ۵۰ راننده افغانی  هم به دوغارون تردد دارند و مبادلات خود را از طریق این بازارچه ها انجام می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.