یزد- نماینده ولی فقیه در استان گفت: فوتبال و تعالی آن در درازمدت وابسته به همکاری و مشارکت مردم و بخش خصوصی است و نمی‌شود به اعتبارهای دولتی تکیه کرد، هرچند برای شروع کار نیاز است ولی باید مستقل اداره شود.

رشد فوتبال در یزد با مشارکت مردم و بخش خصوصی امکان پذیر است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار رییس، دبیر و تعدادی از روسای کمیته‌های این هیات ورزشی، اظهارداشت: فوتبال استان برای موفقیت باید دنبال تشکیلاتی دقیق و رسمی همراه با برنامه‌ریزی مدون برای جلب بخش خصوصی و همچنین داشتن درآمد پایدار برای رسیدن به اهداف خود باشد. در هیچ رشته‌ای مثل فوتبال این تعداد افراد و جوانان علاقه مند دیده نمی‌شود و مسئولان باید از فرصت موجود  برای توسعه فعالیت های ارزشی و اخلاقی از آن در جامعه استفاده کنند . 

وی افزود: فوتبال استان یزد همانند گذشته باید با همت و همیاری علاقه‌مندان و مسئولان دوباره جایگاه خود را پیدا کند، برای توسعه و ارتقای این رشته جذاب و پرطرفدار با مسئولان صحبت خواهم کرد، هرچند توسط هیات فوتبال نیز باید راهکارهای مناسبی ارائه شود . 

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: برای دوام فوتبال استان و موفقیت آن در عرصه ملی باید به دنبال درآمدزایی مناسب و منطقی بود و با بهره‌گیری از پیشکسوتان و دلسوزان برای تعالی دوباره آن تلاش‌های شایسته‌ای انجام داد . 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: فوتبال و تعالی آن در درازمدت وابسته به همکاری و مشارکت مردم و بخش خصوصی است و نمی‌شود به اعتبارهای دولتی تکیه کرد، هرچند برای شروع کار نیاز است ولی باید مستقل اداره شود . 

امام جمعه یزد افزود: اگر توسعه فوتبال تنها به دولت وابسته باشد، کارجلو نمی‌رود هر چند اندکی نیاز است ولی نباید وابستگی‌ها در این زمینه مهم، زیاد باشد و بخش خصوصی و مردم نقش اساسی در موفقیت های ورزشی دارند . 

وی خاطرنشان ساخت: فوتبال باید همیشه حالت استقلال داشته باشد و در قالب شرکت ها با همراهی مردم و مشارکت جدی علاقه‌مندان فعالیت‌های خود را انجام دهد . 

امام جمعه یزد گفت: ورزش برای رشد و سلامتی و نشاط انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، و سیره اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) و علمای بزرگ ما در طول تاریخ همین بوده و آن‌ها به ورزش اهمیت زیادی قائل بودند .

آیت الله ناصری تصریح کرد: درگذشته ورزش نه به عنوان یک حرفه بلکه به عنوان یک ضرورت برای سلامت جامعه در نظر گرفته می‌شد و در آن مسائل فرهنگی هم مورد توجه قرار می‌گرفت . 

امام جمعه یزد گفت: درهیچ رشته‌ای مثل فوتبال این تعداد افراد و جوانان علاقه مند دیده نمی‌شود لذا مسئولان باید از فرصت موجود  برای توسعه فعالیت های ارزشی و اخلاقی از آن در جامعه استفاده کنند از جمله ورزش های بسیار مهمی که در گذشته وجود داشت و الان هم در نقاط مختلف شهر دیده می‌شود، ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای است . 

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: نکته بسیار بارزی که ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای از آن بهره‌مند بودند، مباحث فرهنگی و دینی است که در بین ورزشکاران هم به صورت ویژه تاثیرآفرین بود . 

امام جمعه همچنین افزود: ازجمله مواردی که در این رابطه می‌توان به آن اشاره کرد کم ارتفاع بودن در زورخانه‌هاست که عاملی برای سرخم کردن ورزشکاران و شکستن غرور آنها بود . 

وی درهمین رابطه غرور و تکبر را یکی از اصلی‌ترین آفت‌های زندگی انسان دانست و تصریح کرد: الان با توجه به رشته های متنوع ورزشی که تبدیل به حرفه‌های تخصصی شده و رشته‌ای مثل فوتبال نیز از حالت‌ های محلی به حرکت‌های حرفه‌ای در جامعه تبدیل شده است . 

وی ادامه داد: اینکه ورزش به سمت حرفه‌ای رفتن می‌رود، خوب است ولی توجه داشته باشیم که حرفه‌ای شدن سبب از بین رفتن معنویت ورزش و ورزشکاران نشود و خدای ناکرده ورزشکاران حرفه‌ای از ارزش‌های دینی و فرهنگی فاصله نگیرند. 

ناصری تصریح کرد: در این زمینه باید از فرصت‌های موجود استفاده کرد و زمانی که تعداد زیادی از جوانان به عنوان ورزشکار یا تماشاچی به عرصه‌های ورزشی ورود پیدا می‌کنند در راستای تبلیغ ارزش‌ها بین آن‌ها اقدام کرد و جهت‌های معنوی، اخلاقی، روحی و فرهنگی در ورزش‌ به صورت ویژه لحاظ شود . 

وی افزود: ورزش در هر صنف و تشکیلاتی باید فضای مجازی بومی خاص خودش را داشته باشد و با استفاده از این فضاها، ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش را مشغول به فعالیت‌های حرفه‌ای خود کند و از ورود آن‌ها به فضاهای آسیب زا جلوگیری کنند . 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد : ورزشکاران باید الگویی برای جوانان در هدایت آن‌ها به سمت خوبی‌ها و ارزش‌های دینی و فرهنگی باشند، هرچند در رشته‌هایی از جمله فوتبال کمتر توجه به مباحث فرهنگی و دینی دیده می‌شود، البته در کشور ما وضعیت نسبت به دیگر کشورها بسیار بهتر است و در بسیاری از کشورها، وضعیت بسیار بد است . 

وی افزود : این وظیفه بسیار مهمی است که بر دوش مسئولان مرتبط با ورزش قرار دارد که از ابتدای فعالیت ورزشکاران به ویژه کودکانی که در حال شروع تمرین‌های ورزشی هستند به مباحث فرهنگی و دینی آنها توجه لازم به خرج دهند تا پس از حرفه‌ای شدن ورزشکاران، بتوان از آن‌ها به عنوان الگوی مناسب جوانان در هدایت آن‌ها به سمت ارزش‌های دینی و فرهنگی استفاده کرد . 

وی یادآور شد: ورزش زمانی ارزش دارد که همراه با فعالیت‌های دینی و فرهنگی و توجه به نماز باشد، امیدواریم در ورزش ما نیز توسط مسئولان به این مسائل مهم همواره عنایت لازم به عمل آید . 

آیت الله ناصری یزدی با بیان این که مردم و جوانان یزد به فوتبال علاقه‌مند هستند، قول داد تا موضوع حمایت‌ها توسط مسوولان برای حضور تیم استان در لیگ کشور پیگیری کند و موجب جلب اعتماد همگان شود . 

مردم استان خواستار حضور تیم در لیگ دسته یک و دو کشورند

رییس هیات فوتبال استان نیز در این دیدار گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ تیم در رده‌های سنی مختلف در لیگ های استانی و تعدادی نیز در لیگ های کشوری حضور دارند و خواسته اصلی مردم حضور تیم فوتبال استان در رده بزرگسالان در لیگ دسته یک و دو کشور است . 

عبدالرضا دستا افزود: رشته فوتبال به خاطر علاقه‌مندان بی‌شماری که دارد، بسیار پرمخاطب به خصوص در میان جوانان است و باید از فرصت موجود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و حرفه‌ای به نفع استان و ارتقای آن در کشور استفاده کرد . 

وی تصریح کرد: مردم و جوانان از وضعیت موجود که هیچ تیمی از استان در لیگ دسته یک و دو کشور حضور ندارد گله‌مند هستند که میدواریم با حمایت مادی و معنوی مسئولان ارشد استان این آرزوی مهم و بر حق محقق شود . 

رییس هیات فوتبال استان ادامه داد: برای موفقیت فوتبال استان قطعاً باید بخش خصوصی ، صاحبان صنایع، عموم علاقه مندان و پیشکسوتان همراهی کنند تا بتوان به اهداف عالیه در این رشته مهم ورزشی دست یافت . 

دستا خاطرنشان ساخت: حمایت های معنوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و همراهی مسئولان ارشد استان نقش مهمی در بهره‌گیری بیشتر از فرصت‌های موجود برای ارتقای فوتبال استان و رسیدن به جایگاه واقعی در کشور دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.