زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: ثبت نام رسمی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر در استان همزمان با سراسر کشور از طریق سامانه «کارا» آغاز شد.

آغاز ثبت نام تسهیلات اشتغال روستایی در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده اظهار داشت : سامانه «کارا» از روز گذشته در دسترس قرار گرفته و متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر می‌توانند به نشانی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR مراجعه و مراحل ثبت نام خود را برای بهره‌مندی از این تسهیلات دنبال کنند.

وی گفت: بانک مرکزی ۲۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر درسراسر کشور اختصاص داده که سهم سیستان و بلوچستان در این مرحله ۵۳۰ میلیارد تومان است. 

جهاندیده افزود: بر اساس این برنامه و در راستای ایجاد فرصت های شغلی پایدار، دولت طرح های اشتغال زای بخش های خصوصی و تعاونی را که در چهارچوب رسته های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشند، در قالب برنامه های مداخله ای اشتغال و اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می دهد.

وی موسسات عامل پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر را شعب بانک ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و کشاورزی اعلام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات حمایتی برای رونق اشتغال در روستاهای کشور و ابلاغ آن از سوی دولت به استان ها، سیستان و بلوچستان با ۵.۴۶ ‌درصد بالاترین سهم را از این تسهیلات به خود اختصاص داده است‌.

جهاندیده با بیان اینکه در فاز اول تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی، ۲۳۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است افزود: فرایند پرداخت این تسهیلات توسط بانک های توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و بانک کشاورزی سراسر استان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: سود این تسهیلات با نرخ ۴ درصد برای مناطق روستایی و عشایری مرزی، با نرخ ۶ درصد برای مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی و نرخ ۱۰ درصد برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت تعیین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در عین حال با اشاره به اجرای طرح کارورزی، گفت: طرح کارورزی دانش آموختگان از تیرماه امسال همزمان با سراسر کشور آغاز شده که اجرای آن خلا انطباق میان تحصیلات دانش آموختگان با نیاز بازار کار را حل می‌کند.

جهاندیده افزود: فارغ التحصیلان و کسانی که دوره کارورزی را بگذارنند ضمن اینکه مهارت لازم برای ورود به بازار کار را به دست می‌آورند، از کمک هزینه آموزشی بهرمند خواهند شد و تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی نیز قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: طول دوره کارورزی شش تا نه ماه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.