شهرکرد-معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: صبح امروز دمای هوای کوهرنگ به ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که سردترین نقطه استان و کشور گزارش شد.

کوهرنگ سردترین نقطه کشور شد

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد قطره با اشاره به کاهش چهار تا پنج درجه‌ای دمای هوای استان تا پایان هفته جاری، اظهار کرد: صبح امروز دمای هوای شهرکرد به هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که این کاهش دما موجب ایجاد پدیده مه در بسیاری از نقاط استان شد. 
وی افزود: صبح امروز دمای هوای کوهرنگ به ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر رسید که سردترین نقطه استان و کشور گزارش شد. 
قطره تصریح کرد: پدیده مه گرفتگی در بروجن موجب شد دید افقی به کمتر از ۱۵۰ متر  و در شهرکرد به کمتر از  ۸۰۰ متر برسد که این وضعیت تا پایان هفته در استان وجود دارد. 
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی با اشاره به اینکه متوسط بارش‌ها در استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون به ۵۵ میلیمتر رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته و میانگین بلندمدت ۷۷ درصد کاهش یافته است. 
وی ادامه داد: امسال چهارمحال و بختیاری وارد دهمین سال خشکسالی شده و در طی ۱۰ سال گذشته رکورد خشک‌ترین سال‌ها را پشت سر گذاشته است. 
قطره خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها و پیش‌بینی‌های انجام شده، قطعا سال زراعی جاری در بسیاری از نقاط استان با کاهش ۴۰ تا ۷۰ درصدی بارش مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.