بجنورد-رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: دستگاه ها و سازمان ها در حوزه سازماندهی و تشکیل بانک جامع اطلاعاتی از فعالان قرآنی در این استان جزیره ای عمل می کنند.

بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی در خراسان شمالی متمرکز نیست

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رحیم مهدوی پور روز سه شنبه در نشست خبری پیرامون همایش بین المللی قرآن کریم و استکبار ستیزی بر تشکیل شورای عالی قرآنی در این استان تاکید کرد و گفت: هم اکنون اداره ها و سازمان های مربوط به بخش قرآنی از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی، دانشگاه ها، دارالقرآن ها و سایر در این حوزه فعالیت دارند اما بانک اطلاعاتی به شکل جامع در استان نداریم.

وی افزود: ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه قرآنی در زمینه های مختلف در این استان وجود دارد اما اقدامی در راستای ساماندهی از فعالان قرآنی در این استان انجام نشده که هم اکنون این امر یکی از نیاز های ضروری است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: مهم ترین و اصلی ترین مسابقات شهرستانی، استانی، ملی، کشوری و بین المللی در رابطه با قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص دانشکده علوم قرآنی بجنورد گفت: هم اکنون ۲۶۰ دانشجو در چهار رشته مقطع کارشناسی زیر نظر ۷۰ استاد در این دانشکده تحصیل می کنند و اقداماتی نیز برای مقطع کارشناسی ارشد انجام داده ایم.
مهدوی پور افزود: تاکنون ۶ گروه از این دانشکده دانش آموخته شده اند.

وی با بیان اینکه این دانشکده ردیف اعتباری قانونی از اعتبارات استانی ندارد افزود: با این وجود برای ساخت و ساز و تجهیز این مرکز از سوی استان کمک های زیادی انجام شد و هم اکنون دانشکده علوم قرآنی بجنورد در ردیف های اول تا سوم در سطح کشور قرار دارد، این در حالی است که در چند سال گذشته این مرکز به علت مشکلات زیاد به سمت منحل شدن پیش می رفت.

مهدوی پور افزود: هر ساله مسابقات بین المللی قرآن کریم در حوزه پژوهش برگزار می شود که در این راستا همایش کشوری نیز برپا خواهد شد اما امسال تصمیم گرفته شده است که همایش استانی نیز در این زمینه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این همایش در سه حوزه استکبار ستیزی در قرآن، استکبار ستیزی در سیره اهل بیت و استکبار ستیزی در انقلاب اسلامی برگزار می شود که برگزیده ها به همایش کشوری و برتر های کشوری نیز به همایش بین المللی ارسال می شود.

همایش استانی قرآن کریم و استکبار ستیزی در استان خراسان شمالی در ۲۲ فروردین سال آینده برگزار می شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.