منابع سوری از ادامه عملیات گسترده ارتش در حومه ادلب و رسیدن نیروها به فرودگاه نظامی ابوالضهور تا ساعات آینده خبر داده‌اند.

 ارتش سوریه تا ساعاتی دیگر به فرودگاه «ابوالضهور» در حومه ادلب خواهد رسید+نقشه

به گزارش قدس آنلاین، یک منبع میدانی گفت نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان آنها تا ساعاتی دیگر به فرودگاه نظامی ابوالضهور در حومه ادلب می‌رسند که در اشغال گروه تروریستی جبهه النصره و همپیمانانش است.

این منبع افزود نیروهای ارتش و همپیمانان عملیات ورود به روستای ابوالضهور در غرب این فرودگاه را آغاز کرده‌اند و اطلاعات از فرار بخش اعظم تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی از اطراف این فرودگاه حکایت می‌کند.

به گفته این منبع، هدف ارتش علاوه بر آزادسازی فرودگاه ابوالضهور این است که بخش‌های وسیعی از مناطقی را که در اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری است، آزاد کند.

در همین چارچوب، ارتش سوره و همپیمانانش امروز روستاهای «رسم حمیدی - سروج – اسطبلات – الحردانة – العوجة – حرملة  و کراتین» را پس از درگیری با جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی در حومه جنوب شرقی ادلب آزاد کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای روسی با موشک‌های بالدار از دریای مدیترانه، مواضع تروریست‌ها را در ابوالضهور و فرودگاه نظامی هدف قرار دادند.

این در حالی است که یک رسانه وابسته به مخالفان سوری اعتراف کرد که ارتش سوریه به هشت کیلومتری فرودگاه ابوالضهور در حومه جنوب شرقی ادلب رسیده‌ است.

ارتش سوریه و همپیمان آن همچنین روستای الشاکوسیه در حومه شمال شرقی حماه را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کردند.

از حومه دمشق هم خبر می‌رسد که عملیات نظامی در اطراف اداره تره‌بار شهر حرستا برای گسترش کمربند امنیتی اطراف آن ادامه دارد، نیروهای ارتش تلاش‌های تروریست‌ها برای منفجر کردن یک خودروی بمب‌گذاری در نزدیکی این مکان را ناکام گذاشتند. این در حالی است که منابعی در وزارت آشتی سوریه تاکید کردند به سبب ادامه نقض توافق مناطق کاهش تنش از سوی گروه‌های تروریستی و حملات مکرر آنها به مواضع ارتش و محله‌های مسکونی شهر دمشق که نشان می‌دهد آنها تمایلی به آتش‌بس و حل غیرنظامی ندارند، مناسب‌ترین راهکار برای مقابله با این گروه‌های تروریستی،‌راهکار نظامی خواهد بود تا کارشان یکسره شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.