گیلان – رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت : هر ماه ۱۰ میلیارد تومان از درآمد دانشگاه علوم پزشکی گیلان صرف حقوق نیروهای قراردادی میشود .

ماهانه ۱۰ میلیارد تومان از درآمد دانشگاه صرف حقوق نیروهای قراردادی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان درنشست خبری  که صبح روز چهارشنبه با حضور جمعی از اصحاب رسانه با موضوع تشریح عملکرد سال ۹۶ برگزار شد گفت : از ۱۵ هزار نیروی دانشگاه ۵ هزار نفر قراردادی هستند که حقوق آنها از درآمد دانشگاه می باشد.

شاهرخ یوسف زاده چابک به چالش بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: از ۱۵ هزار نیروی دانشگاه ۵ هزار نفر قراردادی هستند که حقوق آنها از درآمد دانشگاه می باشد که یک چالش بسیار بزرگی را برای دانشگاه ایجاد کرده و با جذب بی رویه ای که در گذشته صورت گرفته باعث شد هر ماه ۱۰ میلیارد تومان از درآمد دانشگاه صرف حقوق نیروهای قراردادی  شود که همین موضوع بدهی های سنگینی را برای دانشگاه تحمیل کرده است .

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ۵ هزار دانشجو درحال تحصیل در حوزه های متنوع با ۱۷ رشته تخصصی ،۳ رشته فوق تخصصی با ۷ معاونت ،۲۶بیمارستان، ۹۶ مرکز جامع روستایی ،۹۶۰ خانه بهداشت و ۹۴ مرکز جامع شهری در فعالیت است.

وی افزود: در بحث تحقیقات و پژوهش ها امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان با ۱۰  شرکت دانش بنیان ، ۹هسته پژوهش، یک مجتمع رشد و یک مجتمع فناوری های پیشرفته در حال فعالیت هستند.

یوسف زاده چابک افزود: در سال ۱۳۶۴ زمانی که دانشگاه علوم پزشکی تاسیس شد در همان زمان با تشکیلات کاملاً ساختارمند با بهداری ادغام شد که نقطه عطفی برای دانشگاه بود.

وی گفت :برخی از چالش های امروز پیش رو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ریشه در گذشته دارد.

یوسف زاده چابک گفت: اگرچه در گذشته های دور نقطه عطفی برای استان گیلان بود که خیلی زود صاحب بیمارستان  شود اما در دراز مدت با فرسودگی های بیمارستانی، امروزه مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.

وی به مشکل دیگر از مشکلات بیمارستان های گیلان اشاره کرد و افزود:  برخلاف همه مراکز استان ها، رشت تنها شهری است که بیمارستان جامع که همه کارهای تخصصی را انجام دهد ندارد و این پراکندگی مشکلاتی را در بحث آموزش، مدیریت و درمان برای همگان به وجود آورده است.

وی افزود: انباشت بدهی ها طی سالهای اخیر به ویژه در سال ۹۱ آسیب پذیری دانشگاه را بیشتر کرد .

یوسف زاده چابک گفت: از سال ۹۵ طی گزارش های تهیه شده برای اولین بار  روند منفی مالی به رشد تبدیل شد و برای اولین بار دانشگاه با یک تراز مالی ۴۰ میلیارد تومان روند رو به رشد داشته  است که امیدواریم بحث گردش مالی مثبت  همچنان رو به افزایش باشد.

یوسف زاده چابک  افزود: با شرایط کنونی اگر به روش های گذشته اکتفا کنیم  نتایج گذشته را تجربه خواهیم کرد و از ابتدای سال گذشته با افق ۱۰ سال آینده با مشخص شدن نقشه راه در کتابی به عنوان ارزیابی برنامه های راهبردی اقدام کرده ایم .

وی گفت: جامعه به امید زنده است و هر قدمی که برمیداریم در مسیر توسعه کشوری است و با شعار دادن و حرف زدن مشکلات حل نمی شود.

یوسف زاده در پایان گفت: داشتن برنامه های راهبردی  به این معنی نیست که همه چیز در دانشگاه خوب است اما با داشتن این برنامه می توانیم در مسیر توسعه با یک افق ۱۰ ساله قرار گیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.