یزد- نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با بیان اینکه نیازمند تحول بنیادی در سیستم آموزشی هستیم، گفت: مدارس و دانشگاه های ما باید افرادی را آموزش دهند که بعد از درس مشغول به کار شوند ولی فارغ التحصیلان بیکار هستند.

نیازمند تحول بنیادی در سیستم آموزشی کشور هستیم

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست مدیران حوزه و دانشگاه استان و معاون وزیر آموزش و پرورش در امور حوزه های علمیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: همکاری حوزه و آموزش‌ و پرورش باید تمرکز را روی تحول بنیادی بگذارد و از ابتدا دانش‌آموزان با یک سبک علمی عمیق همراه با هویت دینی و اعتقادی پیش بروند.

وی افزود: امروزه درس‌ها به درس‌های کلاسی منحصر است و فقط دنبال یادگیری مطالب خاص هستند و از بسیاری از چیزهایی که باید بیاموزند محروم می‌شوند و قدرت عقلی و هویت دینی و خداییشان، اخلاق اجتماعی رشد نمی‌کند و قدرت تمیز حق و باطل درون آن‌ها شکل نمی‌گیرد.

امام‌جمعه یزد گفت: قدرت تحلیل در این افراد کم می‌شود و نوآوری در کشور افت می‌کند، مگر اینکه دانش‌آموز از کودکی استعداد بسیار قوی و خوب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه سبک آموزشی که آموزش و پرور در زمان طاغوت در کشور جاافتاده که فقط دنبال خواندن باشیم و به دنبال جوشش و نوآوری نباشیم خارج شویم، گفت: ما باید به دنبال سبک جوششی، نوآوری، فورانی، تحول و تولید علم را در سبک آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها نهادینه کنیم.

  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با بیان اینکه در سبک آموزش کنونی هنری به فرد ارائه نمی‌شود، تصریح کرد: ما باید در کشور سبکی را راه‌اندازی کنیم که دانشجو دنبال نوآوری و شکوفایی باشد و مشکلات تولید را حل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی و آموزشی در کشور هنرش این است که بیکار تحویل جامعه می‌دهد و باید طرحی نو ارائه دهید تا با این مشکلات عدیده امروز مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان بستر بسیار مناسبی برای تغییرات بنیادین دارد، افزود: معتقدم یک روحانی مجتهد، روشن و فهمیده باید دست‌اندرکار این دانشگاه باشد تا بتوانیم برنامه‌ریزی درستی برای آن داشته باشیم.

  آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با اشاره به اهمیت آموزش برای معلمین و اساتید، تصریح کرد: در آموزش‌هایی که برای آن‌ها برگزار می‌شود باید دغدغه مندی را در اولویت قرار داد تا بتوان به نتیجه درست و صحیحی رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.