هرچند نخستین بار این جمعی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا بودند که عدم سلامت روانی ترامپ را زیر سوال بردند، اما انتشار کتاب جنجالی «آتش و خشم» در کمتر از یک هفته توانست چنان موج بی اعتمادی به رئیس جمهور آمریکا را در کشور خودش افزایش دهد که ایده «عدم سلامت روانی ترامپ» دوباره برای رقبای وی به طور جدی مطرح شد. پس از آنکه انتشار کتابی جنجالی درباره ترامپ بحث‌هایی درباره سلامت روانی او به راه انداخته، اما او از سلامت روانی خود دفاع کرده است.

قدس آنلاین- هرچند نخستین بار این جمعی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا بودند که عدم سلامت روانی ترامپ را زیر سوال بردند، اما انتشار کتاب جنجالی «آتش و خشم» در کمتر از یک هفته توانست چنان موج بی اعتمادی به رئیس جمهور آمریکا را در کشور خودش افزایش دهد که ایده «عدم سلامت روانی ترامپ» دوباره برای رقبای وی به طور جدی مطرح شد. پس از آنکه انتشار کتابی جنجالی درباره ترامپ بحث‌هایی درباره سلامت روانی او به راه انداخته، اما او از سلامت روانی خود دفاع کرده است.  

مثلا او در دفاع از خود ۲ توئیت تاریخی منتشر کرده است که قطعا تاریخ آمریکاآنها را فراموش نخواهد کرد. او نوشته است: «راستش در طول زندگی‌ام دو اندوخته مهم من ثبات فکری و خیلی باهوش بودن است. هیلاری کلینتون شیاد هم همین برگ را بازی کرد و چنان که می‌دانیم به جهنم رفت.»

علاوه بر این او دوباره نوشته است: «من از یک تاجر خیلی موفق، به ستاره تلویزیونی مطرح و بعد هم رئیس جمهوری آمریکا رسیدم. (در تلاش اولم) این باهوشی نیست، نبوغ است... و نبوغ خیلی زیادی در این زمینه! »

واکنش کاخ‌سفید به تردید درباره سلامت روانی ترامپ

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به اینکه ترامپ درباره زیر سوال رفتن سلامت روانی‌اش از طرف مردم چه فکر می‌کند، گفت: از نظر من افرادی تعادل روانی ندارند که "اثر مثبت" رئیس‌جمهوری او در این کشور را نمی‌بینند.سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید جمعه شدیدا از کسانی که سلامت روان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را زیر سوال می‌برند انتقاد کرده و چنین گمانه‌هایی را "کاملا عصبانی کننده" توصیف کرد.

سندرز افزود: "خیلی عصبانی‌ کننده است که این نوع اتهام‌زنی را بشنویم چون اصلا واقعیت ندارد و خیلی ناراحت‌کننده است که افرادی دنبال‌روی این مساله می‌شوند و تقلای زیادی برای حمله به رئیس‌جمهوری آمریکا از خود نشان می‌دهند. آنچه از نظر من بی‌ثباتی روانی تلقی می‌شود، افرادی هستند که اثر مثبت این رئیس‌جمهور بر کشورمان را نمی‌بینند."

براساس گزارش پولتیکو، بیش از ده‌ها قانونگذار اخیرا با یک پروفسور روانپزشکی دانشگاه "یل" درباره سلامت روان ترامپ گفت‌وگو کردند. توئیت اخیر ترامپ درباره کره‌شمالی، که درآن نوشته بود "دکمه هسته‌ای" او "بسیار بزرگتر و قدرتمندتر" از مال کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی است، سوالات تازه‌ای را درباره سلامت روان او در ذهن خبرنگاران در دو کنفرانس خبری متوالی ایجاد کرد.

تلاش دموکرات ها برای بررسی سلامت روانی ترامپ

اما ماجرای پیگیری عدم سلامت روانی رئیس جمهور در آمریکا به همین جا ختم نمی شود، در همین زمینه گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارائه طرحی در تلاش هستند تا با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا رئیس‌جمهور کنونی این کشور را برکنار کنند.

بنا به طرحی که جیمی راسکین از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ارائه داده کمیته‌ای ویژه باید تشکیل شود تا مشخص کند که با توجه به اقدامات چند ماه گذشته آیا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از نظر سلامت روانی توانایی انجام امورات ریاست‌جمهوی را دارد یا نه.

۵۷ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که حدود ۳۰ درصد از این حزب است پیشنهاد داده‌اند تا قانونی تصویب شود که یک کمیسیون ویژه تشکیل شود تا در مورد صلاحیت ریاست جمهوری تحقیق کند تا تشخیص دهد که آیا رئیس جمهور از لحاظ روانی و یا جسمی از انجام فعالیت‌های خود ناتوان است یا خیر؟

طبق متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا هنگامی که مشخص شود که رئیس‌جمهور از نظر سلامت روانی صلاحیت ریاست‌جمهوری را از دست داده باید برکنار شود. افزون بر جیمی راسکین تالکنون ۲۴ تن از نمایندگان کنگره این طرح را امضاء کرده‌اند.

جیمی راسکین در توجیه ارائه طرح خود استدلال می‌کند که اگر ما به تمام وقایع و رخدادهایی که از زمان روی‌کارآمدن دونالد ترامپ رخ داده توجه کنیم متوجه بی‌منطقی و غیرعادی‌بودن اوضاع در ریاست‌جمهوری آمریکا می‌شویم.

محتوای کتاب «آتش و خشم» مبتنی بر چیست؟

پس از آن که نویسنده کتاب جنجالی آتش و خشم در باره ترامپ، گفت کارکنان کاخ سفید و اعضای کابینه ترامپ به او مثل یک "بچه" نگاه می‌کنند، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید "هیچگاه درباره سلامت روان دونالد ترامپ تردید نکرده است".مایکل وولف، می‌گوید کتابش را بر اساس مصاحبه با ۲۰۰ نفر نوشته است.با وجود تلاش‌های رییس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از انتشار کتاب، فروش آن آغاز شده است.

اما ترامپ می‌گوید این کتاب "ملال‌آور و سرشار از دروغ" است و مایکل وولف "یک بازنده کامل" است. به گفته رییس جمهوری آمریکا، رسانه‌ها و دیگران می‌خواهند به او لطمه بزنند.

پیش از آغاز فروش کتاب "آتش و خشم؛ درون کاخ سفید ترامپ"، وکلای دونالد ترامپ تلاش کردند جلوی آن را بگیرند اما ناشر، کتاب را زودتر از موعد توزیع کرد.مایکل وولف، نویسنده کتاب پیشتر به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفته بود با هر فردی که برای کتاب مصاحبه کرده، رئیس‌جمهوری آمریکا را کودکی خوانده که نیازمند خشنودی لحظه‌ای است.این مرد (ترامپ) کتاب نمی‌خواند، (به چیزی) گوش نمی‌کند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.